„A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru-kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalettpapír, mosogatószer, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő bolti eladása, egyik évről a másikra” – tájékoztatott Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályának a vezetője. A bolttípusok között tovább javult a drogériák pozíciója. Forgalmuk értékben 4, mennyiségben pedig 5 százalékkal emelkedett tavaly éves összehasonlításban. A szakember megállapítása szerint a fogyasztók jelentős aránya részesíti előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit, így a vegyi áruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké. A hipermarket tartja vezető pozícióját; az értékben mért eladásokból a múlt évben 38 százalék jutott rá. A drogéria piaci részesedése 25-ről 27 százalékra nőtt egyik évről a másikra, így ez a két bolttípus viszi el a forgalom közel kétharmadát. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék volt 2010-ben.
A folytatásban hasonlóan stabil forgalmat jegyezhettek fel, ingadozás inkább a szezonális termékek esetében volt. Ez év első öt hónapjában különösen megnőtt a kereslet a rovarirtók iránt, mivel tavaly a sok csapadék kedvezett a szúnyogok, valamint más rovarok elszaporodásának. Értékben a szegmens kereskedelmi bevétele 45 százalékkal bővült, és ezzel a rovarirtók éves piaca meghaladta az 5 milliárd forintot 2011 májusában. A kereskedelmi márkák értékben nem terjeszkedtek a múlt évben. Részarányuk 17 százalék volt a vegyi kategóriák kiskereskedelmi eladásában tavaly is, egy évvel korábban is.
A bolti forgalom szempontjából kiemelkedően fontos kategória a mosószer, amelynek éves
piaca megközelíti a 34 milliárd forintot. Az eladások 2010. március–2011. februárban értékben 9, mennyiségben 5 százalékkal csökkentek az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. A háztartási vegyi áruk és közmetikumok közül a dezodor az egyik legnagyobb forgalmat lebonyolító termékkör. A Nielsen által mért hatvan vegyi kategória rangsorában a mosószer, toalettpapír és pelenka után a negyedik helyen áll évi 14 milliárd forintot meghaladó
piacával. Közvetlenül megelőzi az öblítőt, a tusfürdőt és a mosogatószert is. A dezodorok bolti forgalma a mennyiséget tekintve nem változott, érték szempontjából egy százalékkal csökkent 2010. május–2011. áprilisban éves összehasonlításban. A legkedveltebb dezodorok továbbra is az
aeroszolosok. Értékben 47 százalék jutott rájuk az összes eladásból 2010. május–2011. áprilisban, ahogyan egy évvel korábban is.
Az öblítő ötödik a vegyi kategóriák forgalom szerinti rangsorában. Bolti eladása – értékben – az előző év hasonló időszakhoz képest 3 százalékkal nőtt 2010. március–2011. februárban, így közeledett a 14 milliárd forinthoz. Mennyiségben változatlan maradt a forgalom.
A tusfürdő kiskereskedelmének évi 13 milliárd forintot meghaladó forgalma 2 százalékkal esett vissza a fenti időszakban az előző esztendőhöz képest. Ugyanakkor mennyiséget tekintve a duplájával, 4 százalékkal csökkent a boltok eladása a 10 millió liter felett mozgó piacon. Általában az átlagárak csak kismértékben változnak. Kivétel az ajándékozás november–decemberi időszaka a maga árcsúcsaival.
Nyolcadik a vegyi kategóriák toplistáján az általános tisztítószer. Éves piaca 11 milliárd forint felett mozog. Bolti forgalma legutóbb 2-2 százalékkal lett kisebb mind érték, mind mennyiség szempontjából. Értékben és mennyiségben a 3 milliárd forint feletti kiskereskedelmi forgalmat lebonyolító fogkefék piaca tudott növekedést felmutatni. Az előbbi mutatónál 6, míg az utóbbi esetében 4 százalékos volt a bővülés
a január–áprilisi időszakban a múlt év hasonló időszakához képest. Tartják a pozíciójukat a gyártói márkák. Az értékben mért forgalomból 81 százalék jutott rájuk 2010-ben, ahogy egy évvel korábban is. A termékkör eladásának régiók szerinti megoszlását vizsgálva kiderül, hogy az kiemelkedően koncentrálódik a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumra. Az értékben mért forgalom 43 százalékáért felelt ez év január–áprilisa során a térség. Északkeleten viszont igen alacsony mind a fogkrém, mind a fogkefe piacrésze.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.