A luxusipar bezzeg nem érzi a válságot
Az idei kiváló év lesz, talán rekordév is, és a 2012-es előrejelzések is nagyon pozitívak – jelentette ki a genfi Le Temps című újságnak Jean-Daniel Pasche, a svájci óragyártók szövetségének elnöke a múlt héten. Ezzel szemben Juan-Carlos Torres, az egyebek között 11 luxus óra-, illetve ékszermárkát a portfóliójában tudó Richemont grouphoz tartozó Vacheron Constantin vezérigazgatója szerint az óraszektor lassulása várható a jövő évben.
A jelenlegi két számjegyű forgalombővülés és az erős rendelésállomány ellenére sem lovallja magát eufóriába az iparág – tette hozzá Jean-Daniel Pasche –, hanem továbbra is körültekintően tervez, mivel az európai adósságválság és az USA magas munkanélküliségi rátája óvatosságra int.
Miközben az Egyesült Államokban a tüntetők „Mi vagyunk a 99 százalék” feliratú táblák alatt követelnek igazságos elosztást azoknak, akiket kihasznál a lakosság dúsgazdag egy százaléka, a Thomson Reuters felmérése kimutatta, hogy október első felében jelentősen romlott az amerikai fogyasztói bizalmi index. A fogyasztói hangulatot jelző átfogó hóközi index 57,5 pontra esett a szeptember végi 59,4 pontról, a fogyasztói várakozásokat jelző almutató pedig 47,0 pontra csökkent a szeptemberi hó végi 49,4 pontról, ami a legalacsonyabb érték 1980 óta.
Ennek ellenére a legfrissebb adatok szerint augusztusban továbbra is az USA volt a svájci óraexport második legnagyobb vásárlója Hongkong után, és 127,3 millió frankos exportérték 21,8 százalékkal haladta meg a tavaly augusztusit. Az a bizonyos egy százalék a luxuscikkek megbízható vevőköre.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.


