BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Moody’s: A VW ne szakítson a Suzukival!

Autóipar A Volkswagen hitelbesorolásáta negatív hatással lenne, ha megszűnne szövetsége a Suzukival, hiszen az rögvest korlátozná a német csoport ázsiai, különösen indiai növekedési esélyeit – idézte a Bloomberg a Moody’s befektetési szakértőit. A VW jelenlegi A3 besorolása

a negyedik legmagasabb a Moody’s osztályozása szerint. A hitelminősítő jelentése mindenesetre megállapítja, hogy a VW valószínűleg már fejleszti az ázsiai piacra való „belépő modelljét”, vagyis a legolcsóbbak közt versenyző kisautót. Más csak az a kérdés, a Volkswagen megoldja-e, hogy Ázsiában is olcsónak számító kiskocsit nyereségesen gyártson.

A Suzukinak a Marutival piacvezető vegyesvállalata van Indiában – teszi hozzá a Hindu Business Line. A Maruti Suzuki szeptemberi értékesítése 20 százalékkal 85 500-ra esett Indiában, ahol a Volkswagen csoport márkái ugyan kevéssé ismertek, de értékesítésük ugrásszerűen emelkedik. Így például az idén szeptember végéig az Audi 90 százalékos emelkedésel 4200 kocsit adott el, a Skoda közel 50 százalékkal 21 ezer fölé növelte eladásait, a VW 56 ezer darabos eladása mögött 250 százalékos forgalomnövekedés áll.

A két autógyártó azóta van haragban hogy a VW konszern márciusban kiadott éves jelentésében azt írta, hogy a német csoport jelentős hatással lehet a “társult” státusú Suzuki pénzügyi és stratégiai döntéseire. Mondani sem kell, hogy ezt Szuzuki Oszamu rendkívül barátságtalan kijelentésnek tartotta, és azóta a szakítással való fenyegetőzés folyik a két világcég között. A Volkswagen japán partnerét az együttműködési megállapodás megsértésével vádolja, miután az a FIAT-tól vásárol dízelmotorokat az Esztergomban az olasz márka számára is készülő Suzuki SX4/FIAT Sedici autók számára.

A Volkswagen AG 2009 januárjában a Suzuki 19,9 százalékáért 2,5 milliárd dollár fizetett, amelyből a japánok rögtön 2,5 százalékos VW tulajdonrészt vettek 1,13 milliárd dollárért. Szeptember 12-én a Suzuki azzal fenyegetett, hogy kizáll a szövetségből, ám a Bloomberg jelentése szerint a németek nem óhajtják csökkenteni Suzuki részvényeik számát. D. K.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.