Cégvilág

Az itteni multik lehetőséget adnak a magyar kkv-knak

Az Amerikai Kereskedelmi Kamara KKV Bizottsága (AmCham SME Committee) által szervezett 2011 őszi eseménysorozat célja, hogy bemutassa, milyen lehetőségek állnak a hazai kis- és középvállalkozások rendelkezésére, ahhoz hogy erőforrásaik hatékonyabb kihasználásával, versenyképes piaci szereplőkké váljanak.

Az előadássorozat témái között új információtechnológiai trendek bemutatása, a közösségi médiában rejlő növekedési lehetőségek vizsgálata, valamint a sikeres üzleti szereplés és retorika fontossága szerepelt. A 430 fős tagságában a legnagyobb multinacionális vállalatokat is tömörítő Amerikai Kereskedelmi Kamara tagjainak közel fele méreteit tekintve a kis-és középvállalati kategóriába tartozik.

Dávid Péter, az AmCham ügyvezető igazgatója szerint a Magyarországon működő multinacionális cégek a hazai kkv-k számára kiaknázandó lehetőséget, új piacot jelentenek, így a Kamara célja, hogy a beszállítói hálózatot erősítse az országban, többek közt ezért jött létre az AmCham KKV bizottsága mintegy 15 éve. Ez a rendezvénysorozat is egy olyan eszköz, amelynek révén a kkv-k sikeresebben válhatnak beszállítóvá, de természetesen számos más területen is terveznek képzést nyújtani a hazai cégeknek.
 
„Az általunk elindított szeminárium-sorozattal az volt a célunk, hogy a gazdasági válság idején a kisvállalatok számára könnyen adaptálható és korszerű szakmai tudást és információt nyújtsunk a túléléshez” – mondta el Erdei Sándor, az AmCham KKV Bizottságának elnöke. A kis cégek számára is elengedhetetlen a sikerhez a megfelelő IT vagy HR politika és a hatékony kommunikációs stratégia. Emellett Erdei szerint a hazai kis-és középvállalkozások két alapvető problémája a menedzsment-tudás hiánya és a szükséges pénzügyi eszközök megléte. Mindezek nélkül a mostani kiélezett gazdasági helyzetben nehéz üzleti sikereket elérni.
 
Az AmCham KKV Bizottságának szeminárium-sorozata 2012-ben is folytatódik, a tervezett témák között szerepel sikeres női vállalkozások, fiatal vállalkozók jövőbeni lehetőségeinek bemutatása, de a compliance-t, azaz a beszállítói feltételeknek való megfelelést is napirenden tartják. A témaválasztással a szervezők szeretnének szemléletmódváltozást elérni, valamint azt, hogy erősödjön a vállalkozói kedv és a megszerzett tudás segítségével számos kis- és középvállalatnak segítsenek megtalálni saját kitörési pontját a nehéz időkben is.

multi AmCham szeminárium compliance kkv
Kapcsolódó cikkek