Sportszeráruházak: Óriási veszteségek a gyenge forint miatt
Egy hét múlva nyílik Debrecenben a közel hárommillió euróba került, kétezer négyzetméteres 13. Decathlon áruház. Pósfai Gábor ügyvezető igazgató ugyanakkor kiemelte, a következő két év alatt három vidéki egység nyitásáról szőtt terveket befolyásolja majd a plázastoptörvény. A hálózatbővítést Nyíregyházán, Pécsett és Szegeden szeretné folytatni a cég.
A Decathlon-beruházások összértéke 2005 óta meghaladta a 40 millió eurót, és ehhez járult az egy éve működő hatvani logisztikai központ, amely egymagában négymilliárd forintba került. A cég ugyanis csak a soroksári áruházat bérli, a többi saját tulajdonban van, és ez igen jó döntésnek bizonyult.
A bevásárlóközpontok a válság előtt 5-10 éves szerződéseket kötöttek, de az a megállapodás, amelyet 250 forintos euróárfolyamon kötöttek, ma szinte kitermelhetetlen terhet jelent. A kereskedők szerint az üzletközpontok üzemeltetői komoly feszültséget okoznak: a régi bérlőkkel nem tárgyalják újra a feltételeket, hallani sem akarnak tarifacsökkentésről, miközben az újonnan érdeklődőknek jóval alacsonyabb, reális díjakat ajánlanak.
A Decathlon tehát mentesült ettől, a gondokat az okozza, hogy más euróban vásárló cégekhez hasonlóan a forint mélyrepülése miatt nő az árrésveszteség, mivel a lánc nem akarja emelni az árakat. Az idén már két számjegyű a hálózat bevételnövekedése, egyebek között annak köszönhetően, hogy fellendült a fitneszgépek, a kerékpárok és a pingpongasztalok forgalma.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.


