BUX 50,931.07
-0.95%
BUMIX 4,307.65
+0.87%
CETOP20 2,303.95
0.00%
OTP 17,450
-0.82%
KPACK 11,000
-34.52%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.42%
ZWACK 16,700
0.00%
-3.48%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,345
-2.54%
+1.11%
-0.36%
+2.06%
+3.20%
+3.60%
+0.71%
+2.78%
-1.85%
OTT1 149.2
0.00%
+0.42%
MOL 2,410
-0.99%
-1.37%
ALTEO 1,710
0.00%
+3.36%
-1.23%
EHEP 1,765
-0.28%
0.00%
+1.88%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+3.04%
+0.70%
+4.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-0.79%
+1.35%
+1.23%
-2.35%
-0.26%
NUTEX 16.24
+1.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

London hasít - Mi vár a világ szállodapiacára?

Ennek igyekezett utánajárni közös elemzésében a világ első szállodaipari egyeteme, a The Ecole hôteliere de Lausanne (EHL) és a Horwath Consulting, amely nemzetközi irodahálózatának segítségével 11 európai piacon térképezte fel a szállodaipar pillanatnyi helyzetét, a befektetői környezetet és a várható kilátásokat – írja a Turizmus Online.

A brit hotelek 2011 első 9 hónapjában 5,9 százalékos növekedést értek el az egy kiadható szobára jutó bruttó árbevétel terén (RevPar). Ez elsősorban a napi átlagárak emelkedésének köszönhető, de szerepet játszik benne a főváros húzóereje is, valamint az új erőre kapott üzleti beutazás. London tavaly már elérte a válság előtti szintet, ami a RevPar-t illeti, idén pedig még jobb eredményekre számíthat, hiszen az olimpia miatt a világ figyelme rá szegeződik majd. Szakértők különböző véleménnyel vannak arról, hogy mit hoz majd a városnak a 2012-es Nyári Játékok, a Horwath Consulting elemzői mindenesetre biztosak abban, hogy egyetlen szoba sem marad üresen az olimpia idején. Idén 4000-rel, a teljes londoni kínálat 3,8 százalékával gyarapodik a szobaszám a fővárosban főként a budget, valamit a négy- ötcsillagos kategóriában – idézi a Turizmus Online.

A francia szállodások a 2010-es jó foglaltsági mutatókra alapozva tavaly megemelték az átlagárakat a felső kategóriás házakban, így éppen annyival nőtt a RevPar mint az azt megelőző évben, még úgy is, hogy az alacsonyabb kategóriájú szállodák nem muzsikáltak túl jól. 2012-re országos szinten 3-4 százalékos növekedést prognosztizálnak a RevParban az átlagárak további emelkedésére és a Párizs iránti kereslet növekedésére alapozva.

A francia főváros kevésbé szenvedi meg a válságot, emelkedik tengerentúli utasainak száma, azon belül is az egyre jobban költő kínaiaké. A banki környezet azonban itt sem túl kedvező a szállodaipari befektetők számára, ami a 6 százalékos, 12-15 éves futamidejű kamatokat és a 40-50 százalék között elvárt tőkeellátottsági mutatót illeti. Ezenkívül a francia kormány azt tervezi, hogy az élelmiszerek és italok áfáját 5,5-ről 7-re emeli.

Németországban tavaly a vendégéjszakák számával együtt nőtt az árbevétel, és az átlagáraikat is emelték a hotelek. A szállodások a növekvő bevételeiket nemcsak eszközökre, hanem munkaerőre is költötték, így az ágazatban tavaly 7000-en dolgoztak, többen mint az azt megelőző évben. Ez az elemzők szerint részben az új idegenforgalmi adónak köszönhető, amelyet Münchenben tavaly, Aachenben, Hamburgban, Lübeckben és Brémában idén, Berlinben pedig jövőre vezetnek be.

Más országokhoz hasonlóan Spanyolország is ébredezik Csipkerózsika-álmából. A 2009-es mélypont után 2011-ben történtelmének 3. legjobb eredményét aratta a 20,9 millió látogatóval. A turizmus egyébként szó szerint húzóágazat az ország kilábalásában a válságból. A szállodaiparban tavaly újra megélénkültek a beruházási ügyletek: az első hónapban 15 hotelprojekt fejlesztéséről született döntés 400 millió euró értékben, ez az előző évi nagyságrend 75 százaléka. 2012-re javuló mutatókat várnak a szakemberek, amelyben nagy szerep jut állítólag a condominium szegmens fejlődésének.

Annak ellenére, hogy Olaszország gazdasága különösen megszenvedi a globális recesszió hatásait, az ország szállodaipara 2011-ben az összes mutatót tekintve javulást könyvelhetett el. Horvátország 2013-ban csatlakozik az Európai Unióhoz, így a 2011-es sikerév után idén további növekedést jósolnak szállodaipara számára. Déli szomszédunk igyekszik megteremteni a kedvező feltételeket az ágazat gyarapodásához, ennek köszönhetően idén számos hotelt nyitnak nagy nemzetközi márkák főként Zágrábban és a tengerparton (az Isztrián, Splitben és Dubrovnikban). A Hilton számára tűnik a legvonzóbbnak a friss uniós terjeszkedés.

 

Kapcsolódó cikkek