Cégvilág

Garnier, Fa, L’Oreal - Íme, a fiatalok kedvenc kozmetikai márkái

A fiatal felnőttek legalapvetőbb tisztálkodási, szépségápolási termékei közé a fogkrém, sampon, tusfürdő és a dezodor sorolható, amelyeket a 15-25 évesek több mint 90 százaléka használ - olvasható az Ipsos elemzésében.

Az ezen kívül eső tisztálkodási  és szépségápolási termékek jól elkülöníthetőek nemek szerint. A férfiakra a borotvahab és aftershave használata jellemző. A nők a parfümöket, a különféle hajápolási termékeket, testápolókat, krémeket és a dekorkozmetikumokat részesítik előnyben. Mindkét nem gondot fordít a fogápolásra, azon belül is a fogselyem és szájvíz/szájöblítő alkalmazása. Előbbit alig minden harmadik, utóbbit minden tízedik fiatal használja.

A fiatalok idősebb korosztályára, a 20-25 évesekre sokkal jellemzőbb a kényeztető, regeneráló jellegű termékek megvásárlása, mint például a testápoló, arckrémek és balzsamok. A férfiak körében a borotvahab és aftershave használat is nagyobb arányú, mint a 15-19 éveseknél. Viszont érdekes, hogy a fiatalabb korcsoport jobban ügyel a száj- és fogápolásra, mint az idősebbek: többen használnak fogselymet és szájvizet is.

A márkák tekintetében a legtöbb fiatalnak az Avon, Nivea és a Dove jut először eszébe. Azonban, ha a legismertebb márkákat nézzük, az első három helyen a Garnier, Fa és a L’Oreal áll. A Nivea, Dove és Fa hármast tekintik a fiatalok a legnépszerűbb márkáknak, amelyek kiváló minőséggel is rendelkeznek.

A legtöbb 15-25 éves szerint a fiatalos márkák közé leginkább a Rexona, Nivea és Fa sorolható. Ettől a rangsortól csak a budapesti fiatalok térnek el, akik a Miss Sporty-t és a Clean&Cleart tartják leginkább fiatalos márkának.

A drágának tartott márkák (Vichy, L’Oreal,  Maybelline vagy Clinique) nem állnak közel a fiatalokhoz, nem tekint őket sem modernnek, sem fiatalosnak, sem népszerűnek. Ugyanakkor ezeket a márkákat említik legtöbben, ha arról kérdezzük őket, hogy a sztárok mit használnak.
A kutatás másik témáját, az üdülési szokásokat tekintve a 15-25 évesekről elmondható, hogy minden negyedik szokott utazni, nyaralni.

kozmetika szépségápolás Ipsos márka
Kapcsolódó cikkek