Cégvilág

Hazájában is lassul a Lada

A napokban jelentették be: az AvtoVaz harminc év után beszünteti a 2107-es „kocka” Lada gyártását. A modell forgalma az első negyedévben 76 százalékkal csökkent, ám Oroszországban a többi Lada modell értékesítése is esett október óta.

Miközben március végéig 19 százalékkal 614 ezer fölé nőtt az orosz piacon gazdára talált személyautók és kishaszonjárművek száma, a Lada eladásai 15 százalékkal estek. Pedig tavaly egész évben 11 százalékkal nőtt a márka értékesítése hazájában, annak ellenére is, hogy novemberben 17, decemberben pedig 15 százalékkal kevesebbet sikerült eladni az előző évinél.

Ez nem meglepő, hiszen október végén zárult az orosz roncsautóprogram, amelyen éppen a Lada nyert leginkább: 2010-ben 34 százalékra nőtt a piaci részesedése. A legolcsóbb autók eladása viszont most zuhanásba fordult, és a múlt hónapban a Lada piaci részesedése már csak 17 százalék volt.

A legkelendőbb modellek listáját ugyan még márciusban is a Lada vezette, de amíg a Kalinából és a Priorából 15 százalékkal kevesebb, 11 ezer, illetve 9800 kelt el, addig a Hyundai Solaris értékesítése 57, a Kia New Rióé pedig 95 százalékkal nőtt. Ebből a két modellből márciusban 1060, illetve 7100 talált gazdára. Az orosz autógyártó szövetség szerint a személyautó- és kishaszonjármű-piac a tavalyi 2,55 millió után elérheti a 2,8 milliót, ami megközelíti a válság előtti, 2008-as 2,9 milliót.

AvtoVAZ piaci részesedés Lada forgalom
Kapcsolódó cikkek