Putyin akcióban: orosz hivatalnoknak orosz autót!
"Úgy hiszem, minden olyan állami és helyhatósági testületnek, és vállalatnak, amelyeket a szövetségi költségvetésből finanszíroznak, a közeljövőben csupán olyan járműveket kéne vásárolnia, amelyeket az Oroszországgal közös gazdasági térségben gyártottak" – idézi Putyint a RIA Novosztyi.
A leendő orosz elnök erről egy az autóipar fejlődéséről szóló találkozón beszélt, amelyet az ország WTO-csatlakozása tett aktuálissá. Putyin hangsúlyozta, hogy ez az irányelv összhangban van a kereskedelmi világszervezet szabályrendszerével, a WTO-csatlakozással kapcsolatos tárgyalások során ugyanis megállapodás született arról, hogy a közbeszerzéseire nézve a belföldi szabályok lesznek irányadók.
Putyin a bejelentéssel tovább erősítette az Oroszország, Fehéroroszország és Kazahsztán között létrejött vámuniót, illetve az eurázsiai gazdasági integrációról szóló megállapodást.
Az orosz elnök egyébként a javaslatával a kínai példát követi: Peking már meg is alkotta a szabályrendszert, amelynek révén az állami, önkormányzati szférában túlsúlyba kerülhetnek a kínai, illetve Kínában gyártott autók.
A Kínában és a többi fejlődő gazdaságban erős jelenléttel rendelkező német autógyártók az intézkedés kihirdetésekor azt hangsúlyozták, hogy a döntés nem jár komoly következményekkel, mivel az állami szféra megrendeléseik töredékét teszi ki. Ezzel párhuzamosan viszont kezd lehűlni a kínai autópiac, ezt jelzi, hogy március végén a Bloomberg arról számolt be; nem ritka a 20 százalékos árengedmény sem a német luxuscégek körében. Mint hogy Oroszország Európa leggyorsabban bővülő autópiaca, a nagy kérdés az, hogy a Putyin által most kihirdetett irányelv a gyakorlatban milyen hatást gyakorol majd az orosz autópiacon működő nyugati cégekre.


