20 százalékos árengedmények - Bajban a német autóscégek
A Mercedes, az Audi és a BMW februárban mintegy 20 százalékos árengedményt nyújtott a kínai piacon a háromezer kereskedés adatait elemző Cheshi portál szerint. Ugyanakkor a CAAM kínai autószövetség csökkentette az idei évre vonatkozó értékesítési előrejelzését. Eredetileg az eladások 8 százalékos növekedését prognosztizálták, ebben az esetben Kína autótörténetében először átlépte volna a húszmillió darabot a gépjármű-értékesítés, most azonban maximum 5 százalékos növekedéssel számol a szervezet a Bloomberg jelentése szerint.
A Volkswagen, a Daimler és a BMW részvényeinek a kurzusa a hír hatására mintegy 5 százalékkal esett. A Volkswagen-csoport minden csaknem harmadik járművét Kínában adja el. A Daimler, a BMW és a Porsche számára pedig Kína a második legfontosabb piac. Az Audi pekingi szóvivője egyébként tompította az aggodalmakat. Szerinte a vállalat kínai értékesítése 2012-ben is két számjegyű növekedést mutat majd fel és nem jellemzőek a kiemelkedően magas árengedmények. A BMW szintén cáfolta a kiugró kedvezmények hírét, mondván: egy-egy modellt ugyan kiemelt árengedménnyel értékesítenek, de a csökkentések mértéke nem haladja meg a piacon általánosan jellemző mértéket.


