- A Panasonic számára nem alakult jól 2011, hiszen jelentős veszteséget produkált a cégcsoport. Ugyanakkor a makrogazdasági környezet változatlanul nem kedvez az iparágnak. Ilyen környezetben hogyan lehetnek sikeresebbek?
- Valóban nem a Panasonic éve volt a tavalyi. Ebben komoly szerepe volt a japán földrengésnek, amely nem csak saját gyárainkat érintette közvetlenül, de beszállítóink gyártósorait is hosszú időre megbénította. Erre jött ősszel a thaiföldi katasztrófa, amely az optikai meghajtókat gyártó üzemeink termelését vetette vissza, és persze az erős jen sem használt az eredménynek. Úgy gondolom, a hosszú távú siker kulcsa, hogy minden gyártónak meg kell találnia azt a szegmenst, ahol az élvonalba tud tartozni, és sikeres tud lenni. A Panasonic képminősége mindig a legjobbak közé tartozott, emellett viszont termékeink kivitelezése sokszor kapta a „konzervatív” jelzőt. Biztató számunkra, hogy az első partneri visszajelzések igen pozitívak, úgy tűnik az idei modelleink kifejezetten jól sikerültek mind a külcsin, mind pedig a készülékszolgáltatások szemszögéből. Méltán lehetünk bizakodóak az értékesítés tekintetében. A versenyképesebb line up mellett a márka pozicionálásán is módosított a Panasonic: a belépő kategória ez évtől háttérbe szorul, és a közép-, illetve prémium szegmensre koncentrálunk. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy idei termékkínálatunkban megtartva a plazma kategóriát, kiemelt fókuszt helyezünk a LED tv-kre, amelyeket immár 47” és 55”-os méretekben is kínálunk a nagyközönség részére.
- A gyenge pénzügyi eredmény hogyan érintette a Panasonic tevékenységét a régióban, volt-e valamilyen változás?
- A szervezeti felépítés módosult valamelyest. Áprilistól a cseh központhoz tartozunk, ezért néhány funkció központosításra került. Mindemellett megmaradt Magyarországon a régiós szerepünk, a Balkánon kívül Románia is csatlakozott a mi részlegünkhöz. A stratégiánk változatlan, a Panasonic számára továbbra is fontos a kelet-európai piac, ezt a jövőben hatékonyabb működéssel szeretnénk sikerre vinni.
- A Panasonic be kíván törni az okostelefon-piacra is, ami más gyártók (például a Samsung) számára komoly előrelépést hozott. Mit várnak az Eluga nevű modelltől?
- Mindenképpen bizakodó vagyok, a nagyközönség tesztelése már zajlik, és az első eredmények kedvezők. Egyelőre kevesen tudják, hogy az Eluga az igen karcsú dizájn ellenére víz- por- és ütésálló, amellyel egyelőre unikumnak számít a piacon ebben a kategóriában. Az európai forgalmazás elindításához meg kell egyeznünk az operátorokkal, amire helyi szinten kicsi a ráhatásunk. Mivel az okostelefon-piac dinamikusan bővül, úgy vélem, a kártyafüggetlen szegmensben bőven van még keresnivalónk.
További részletek a Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.