Az újdonságok közt szerepel, hogy elsőként az idei évben látja el a gyár a BMW 7-es család minden tagját a nyolcfokozatú automata váltóval, melyet tavaly még csak a 760i, a 740d xDrive és az ActiveHybrid 7 számára tartottak fenn. A gyors reagálású nyolcgangos automata abban segít, hogy a motor minél gyakrabban az optimális fordulatszám-tartományban pörögjön, és amelynek leghosszabb fokozatáttétele 1:0,667. Ehhez azért kell egy kis forgatónyomaték, de arra az új hetes sorozat egyik motorja sem panaszkodhat. Nyomaték szempontjából nekem a 740i (Twin Turbo, új generációs befecskendezés) a legszimpatikusabb, mert ugyan csak 3 literes a soros hathengeres, ám a 450 newtonméteres nyomatékmaximumot nagyon széles, a percenkénti 1300-tól 4500-ig terjedő fordulatszám-tartományban biztosítja. Ennek, valamint a nyolcas automatának köszönhetően az 1900 kilós autó városi fogyasztása a gyári adatok szerint 10,6, a kombinálté pedig mindössze 7,9 liter, míg a gyorsulása 5,7 másodperc.
Ennél már csak az ugyanezzel a motorral párosított ActiveHybrid fogyaszt kevesebbet a család tagjai között: városban megelégszik a 6, kombinált üzemmódban pedig a 6,8 literes átlaggal. Az ActiveHybrid 55 lóerős elektromos motorja 210 newtonméteres forgató nyomatékot biztosít, és a rendszer együttes teljesítménye 354 lóerő.
Így nem vonatkozik rá az orosz pénzügy-minisztérium új törvénytervezete, mely szerint a 410 lóerőnél nagyobb teljesítményű autók tulajdonosainak lóerőnként 300 rubeles (9 dollár) extraadót kellene fizetniük. Az orosz lapok hozzáteszik, hogy a regionális hatóságok növelhetik az adó mértékét, de csökkentésre nem kapnak lehetőséget. Az új adó viszont nem vonatkozik a kizárólag sporteseményeken használt modellekre, illetve a 2000 előtt gyártott modellekre.
A pénzügy-minisztérium azt is nyilvánosságra hozta, hogy a luxusautó-adó 20 000 kocsira vonatkozik, amelyek közül 7000 Moszkvában, további ezer pedig a moszkvai régióban van bejelentve. Az adó olyan luxusmárkákat érint, mint a Maybach, a Lamborghini, a Ferrari, a Maserati, a Bentley, az Aston Martin, a Rolls Royce, a Chevrolet Corvette, valamint a Mercedes egyes modelljei és a BMW 7-es modellcsaládból a 750i (V8, 450 LE), a 760i (V12, 544 LE).
Persze a fenti motorok is újnak számítanak, annyi mindent csiszolgattak rajtuk. A 740i 306 helyett 320 lóerős lett, a 750i teljesítményét pedig 408-ról 450 lóerőre növelték.
A csúcson azonban változatlanul a 760i trónol. Nem csupán teljesítménye, hanem annak révén is, hogy a 750 newtonméteres nyomatékmaximumot a percenkénti 1500–5000 fordulatszám-tartományban nyújtja. A hatliteres – üresen több mint 2,1 tonnát nyomó – jármű városban benyeli a 20 litert, a kombinált fogyasztása is megközelíti a 13-at, de az ilyen autókat vásárlóknak aztán igazán nem számít néhány liter.
Annál inkább fontosnak tartják az utazási körülményeket. Arról pedig az újonnan tervezett ülések és egyéb, szinte felsorolhatatlan sokaságú apró változás, valamint a világbajnok, 1200 wattos Bang & Olufsen hangrendszer gondoskodik. Mit mondjak? A néma suhanásnak hála (felfüggesztés!) a magammal vitt koncertlemezen olyan hangokat is meghallottam, amelyeket még soha. Úgyhogy valóban nem túlzás, hogy az új hetes is igazi high-end család lett.
Ezek után talán már nem is érdekes, hogy extraként a fényszórókban már csak LED-ek világítanak, hogy finoman átrajzolták a hűtőrácsot, és új indexek húzódnak a külső visszapillantó tükrök alatt.
Oroszországban viszik a BMW-ket, mint a cukrot
Nem véletlenül mutatták be éppen Szentpéterváron az új hetes családot, hiszen ezek a kocsik az orosz városok közül legnagyobb számban itt és Moszkvában találnak gazdára. A helyi képviselet kimutatása szerint olyanok veszik, akik háztartásának havi jövedelme meghaladja a 350 ezer rubelt (2,45 millió forint). A kilencven százalékban férfi vevők átlagos életkora 41 év. Érdekes ugyanakkor, hogy az X6-osokat vezetők fele a szebbik nemhez tartozik Oroszországban, ahol tavaly 37 százalékkal 28 165-re emelkedett a márka eladásainak száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.