BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem lesz másodosztályú az RTL új csatornája?

Bár az RTL Klubon az elvárt közönségarányt már nem mindig teljesítő műsorok átkerülnek az október 1-jén induló RTL II-re, a televízió tulajdonosai nem ismétlőcsatornának szánják a kábelportfólió új elemét.

Nem másodosztály lesz, de kihasználjuk a szinergiákat” – magyarázta Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója egy tegnapi sajtóbeszélgetésen. Hozzátette: az a cél, hogy az új csatorna rövid időn belül a nézők második választása legyen, természetesen az anyacsatorna után. Az is kiderült, hogy az RTL II indításába több mint egymilliárd forintot invesztálnak, és bár még folyamatosak a tárgyalások a legnagyobb szolgáltatókkal, mégis biztosak abban, hogy az év végén már több mint kétmillió háztartásban nézhetik a döntő többségében sorozatokat műsorra tűző csatornát.

Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója pedig azzal indokolta a kábelportfólió (Cool, Film+, Film+2, Prizma TV, Sorozat+, Muzsika TV, Reflektor TV) bővítését, hogy még tart a piac fragmentációja, így a válság végére még a recessziós időszakban kell felkészülni. A digitális átállásig azt szeretnék elérni, hogy az összes RTL-es tévé a nézettség 35 százalékát birtokolja Magyarországon. Az RTL II fő célközönsége egy kicsit idősebb, mint az RTL Klubé, vagyis nem a 19–49, hanem a 29–59 éves korosztályt akarják megszólítani, illetve valamivel nőiesebb is lesz majd ez a televízió.

„Nem lesz 2013-ban sem több pénz a reklámpiacon. Eddig a korábbi fő partnereink jelentkeztek be. Több megrendelésünk van, mint amennyire számítottunk” – fogalmazott a sajtótájékoztatón Vidus Gabriella kereskedelmi igazgató. Információink szerint Az RTL II-t Romániában jegyezték be, mert ott a jelenleg hatályos szabályozás szerrint nem kell műsorszórási díjat fizetni. A műsorok láthatóak lesznek Szerbia és Szlovákia területén is.

A TV2 is nemrég jelentette be új csatorna indítását (Németországból sugározhatnak), a német tulajdonosok a kétmilliárd forintot is jóval meghaladó, minden idők legnagyobb összegét invesztálják a csatornába.

A TV2 tavaly 8,9 milliárd forintos veszteséget termelt, fő konkurense viszont 2,6 milliárd forintos nyereségnek örülhetett.

Csak a Viasat nő?

„A vezető kereskedelmi csatornacsaládok versenyében a Viasat csoport egyedülállóként tartani tudta, sőt az év eddigi részében rekordszintre volt képes hizlalni piaci részesedését. Az elmúlt két évben folyamatosan növekedve 6,4 százalékos átlagos közönségarány mérhető 2012-ben a VIASAT3 és VIASAT6 csatornákon” – közölte a társaság.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.