Megszüntetik a badeni, a birminghami, a bolognai, a düsseldorfi, a krakkói, a lübecki, a malagai, a müncheni, az oslói és a szaloniki járatot. Az útvonalaik száma így 30-ról 20-ra mérséklődik, a heti járatoké 280-ról 170-re esik.
A Ryanair kifogásolta azt is, hogy a fapados járatok utasainak a repülőtéren egy felállított sátorban kell várakozniuk, ahol nincs semmiféle szolgáltatás. Emlékeztetőül: a fapados légitársaságok korábban a költségcsökkentés miatt bezárt 1-es terminálról startolhattak. A Wizz Air biztonsági okok miatt tíz napja újra buszokkal viszi az utasokat a gépekhez, bár ez a drágább megoldás.
„A téli menetrendben átlag 7,2 százalékos volt a díjemelkedés, aminek fő indoka a telekadó mértéke volt, enélkül csak kétszázalékos lett volna” – mondta lapunknak Hardy Mihály, a BA kommunikációs vezetője. Hozzátette: semelyik légitársaságnak nem tudnak extra kedvezményeket adni.
A Wizz Airnél ellenben minden rendben, nemrég köszöntötték a 8 éves társaság 50 milliomodik utasát. Váradi József vezérigazgató szerint a következő 50 millió utasra már kevesebb mint 4 évet kell várni. Ebben segíthet, hogy nemrég megkapták a hatóságok jóváhagyását a Budapest és a tel avivi repülőtér közti útvonal üzemeltetésére. A háborús helyzet ellenére az első járat az előre tervezett időpontban, december 6-án indul. „Monitorozzuk az eseményeket, csak biztonságos körülmények között repülünk, de egyelőre akadálymentes a jegyértékesítés” – közölte lapunkkal a cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.