Minderről a franciaországi társaság magyarországi érdekeltségének vezetői tájékoztatták tegnap a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkárát, Schwáb Zoltánt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a BKV Zrt. illetékeseit. A találkozóval – immár másodszor – az Alstom Orbán Viktor korábbi kérésének tett eleget, a miniszterelnök ugyanis jelezte, érdemes lenne a hazai illetékesekkel jobban megismertetni a társaság (elsősorban itteni) terveit.
A tegnap elhangzottak alapján e tervek pozícióerősítésről, új tevékenységek meghonosításáról, a belföldi értékesítés növeléséről szólnak. 2020-ig a társaság a biztonsági berendezések piacának egyik vezető itteni szállítójává kíván válni, s ugyanezen a területen a BKV partnere is szeretne lenni. Helyet kíván szerezni magának a vonatbefolyásoló rendszerek szegmensében, és továbbfejlesztené metróüzletét is. Szintén 2020-ig a társaság be kíván lépni a MÁV piacára, és megteremtené egy új vasúti beszállító piacra lépésének feltételeit is.
A ma mintegy másfél száz fős Alstom Zrt. létszáma – Deák László vezérigazgató várakozásai szerint – jövőre 220 főre nő. részben a hazai erőmű-karbantartási megbízások bővülésének és az anyacég Magyarországon működő, közlekedésiszoftver-tesztelő központja további feladatainak köszönhetően, de beindul a BKV-nak szállított metrószerelvények 3 éves, kötelező, garanciális karbantartása is. (A társaság később kész beszállni a paksi atomerőmű bővítésébe is akár a francia Areva, akár az orosz Roszatom oldalán.)
A társaság folyamatosan bővíti hazai beszállítói körét. A tucatnyi magyarországi társaságtól vásárolt berendezések és eszközök az Alstom a termékeibe beépítve jutnak el a világ számos részére. Beszállítóinak tavaly összesen 39 millió eurót fizetett, harmadával többet, mint három évvel korábban.
Francia anyacégének négy fő üzletága van, ezek a vasúti infrastruktúrához, az energiatermeléshez, a villamosenergia- átvitelhez és a megújulóenergia-termeléshez kapcsolódnak.
Villamostól a mozdonyig
Az anyacég élénken figyeli a magyarországi járműeladási lehetőségeket. Villamosának a BKV 1-es és 3-as vonalán lát lehetőséget, vonat-villamosának a HÉV-nél, s az esztergomi és a Szeged környéki szállításban, villamos motorvonata kapcsán pedig „gondolkodik a MÁV-Start által kedden kiírt tenderen”. Dízel motorvonatára olyan vonalakon lehetne szükség, amelyeket később sem villamosítanak, de Schváb Zoltán azt mondta lapunknak, hogy nincs ilyen beszerzési terv. A cég mozdonyai arra várnak, hogy a MÁV le akarja cserélni a V43-asait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.