Az Európai Unióhoz 2004 után csatlakozott országok dinamikusan növelték nemzetközi fuvarteljesítményüket a többi 15 tagállamban működő vállalkozásokhoz képest, amelyek egyre inkább visszaszorulnak regionális szolgáltatókká. A piaci átrendeződést a gazdasági válság tovább gyorsítja, hiszen például a tagállamok közúti fuvarteljesítménye 2011-ben nem haladta meg a 2009-es szintet. Wáberer György prognózisa szerint tovább fog növekedni a fuvarozók és a szállítmányozók közötti verseny 2015-ig, mivel előre látható a fogyasztás és az ipari kibocsátás csökkenése. Ennek logikus következményeként a megbízók kénytelenek tovább vágni logisztikai költségeiken. Bár a fuvarozási torta előreláthatóan csökkenni fog a következő években – mondta -, annak mérete még így is szinte mérhetetlenül nagy. Mindez pedig lehetőséget teremt a kiváló versenyképességű magyar fuvarozók fejlődése számára, akik szolgáltatásaikkal a magyar munkaerő exportját valósítják meg és eurót termelnek. Ez a helyzet a magyar fuvarozók és a magyar gazdaság számára egyaránt kitörési pontot jelent. A nemzetgazdaság számára előnyös a vállalkozások versenyképességét központi intézkedésekkel tovább javítani, hiszen a fuvarozók által megtermelt euró tisztán munkaerő exportból származik, amelynek bevételét itthon költik el. Megítélése szerint az iparág a közeljövőben hatezer szakképzett gépkocsivezetőnek teremthet munkát. Miközben az árufuvarozásban és a közösségi közúti közlekedésben dolgozó hivatásos gépjárművezetők a foglalkoztatottak 3,5 százalékát képviselik, az őket alkalmazó vállalkozások a GDP több mint hat százalékát állítják elő. Wáberer György szerint az eddig hozott központi intézkedések (például a kereskedelmi gázolajár bevezetése, az euróban adható napidíj adómentes összeghatárának emelése, és az üzemanyag megtakarítás adómentessége) sokat lendítettek az ágazat eredményességén. Ígéretes kezdeményezésként számolt be az Emberi Erőforrás Minisztérium és a Waberer’s International Zrt. idei együttműködéséről: néhány, különösen hátrányos helyzetű régióban központi forrásból hivatásos nemzetközi gépjárművezető képzések indultak. Elmondta egy professzionális jogosítvány megszerzése akár egymillió forintba is kerül, amit kevesen képesek megfizetni. A sikeresenvizsgázott fiatalok közül több százan már a Waberer’s munkatársai. Szükségesnek nevezte a tervezett elektronikus úthasználati díj kompenzációját. Szerinte az e-útdíjból kalkulált 150 milliárdos költségvetési bevételből 20–25 milliárd forintot lenne célszerű erre fordítani, például az iparűzési adó kivezetésével és a súlyadó mértékének az európai átlaghoz való közelítésével. A versenyképességet tovább javítaná a tehergépjárművek átírási illetékének megszűntetése is. Szerinte a kompenzáció miatt bevétel kiesést a fuvarozók vissza tudnák forgatni a költségvetésbe, például a nagyobb forgalomból fakadó gázolajvásárlásaikkal, illetve az ebből származó jövedéki adóbefizetéseik növelésével, valamint a foglalkoztatás növekedésből következő adók és járulékok összegével. Tovább javíthatná a magyar fuvarozási ágazat nemzetközi pozícióját a finanszírozás háttér feltételeinek helyreállítása, a kiegyenlített, 280–300 forint közötti euró árfolyam és a versenyképességet a jelenleginél jobban támogató gazdasági környezet kiszámíthatóságának növelése – mondta befejezésül Wáberer György.