Az ukrajnai metszékre vonatkozó díj, illetve a szállítás többi, figyelembe veendő költségeleme alapján tudják majd a kereskedők optimalizálni tevékenységüket, hogy kiválasszák az ukrajnai gázigény kielégítésére leginkább alkalmas módot.
A szállítás egy körülbelül egy hónapig tartó próbaüzemmel kezdődik. Óránként legfeljebb 200 ezer köbméter gáz továbbítására van mód, ami folyamatos szállítás esetén évi 1,74 milliárd köbmétert takar. Ám – mint az FGSZ-nél felhívták lapunk figyelmét – ez már a felső határ, ennél szinte biztos, hogy kisebb mennyiséget tranzitál majd az FGSZ.
A nemsokára induló, ukrán import Ukrajna gázigényéhez képest nem túl nagy mennyiség. Mégis fontos lépésről van szó, mert azt bizonyítja, hogy keleti szomszédunk hozzájuthat orosztól eltérő forrásból származó energiahordozóhoz is.
Szigorú feltételek a tárolásnál
Biztonsági tároló csak állami tulajdonban lehet a hétfőn elfogadott országgyűlési határozat szerint, kivéve, ha azt koncessziós formában üzemeltetik. Az egyetlen hazai biztonsági tároló többségi hányada a Mol kezében van. A szőregi létesítményhez kereskedelmi kapacitás is tartozik. Nem kizárt, hogy az állam ez utóbbit is meg szeretné venni, vagy vetetni az MVM-mel, ahogyan megvetette az E.On Földgáz Storage-ot is. Az új szabályozás szerint lehet, hogy a tároló marad a Molnál, de az koncessziós díjat fog érte fizetni. Ám, ha az állam megpályáztatja a koncessziót, ringbe szállhat az MVM is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.