A szaúdi királyság körülbelül 45 milliárd dollárt szán 7 ezer kilométer hosszú vasút-hálózatának fejlesztésére. A program során többek között létesül egy szárazföldi híd, beindítanák a Haramain nagysebességű vasutat, valamint az Öböl-menti Együttműködési Tanács (GCC) vasútját, továbbá a rijádi könnyűvasút (villamos) hálózatot, és a Makkah metrót. Minderről a Rijádban 2013. májusában rendezendő, 4. Közel-keleti Vasúti Lehetőségek című konferencián hangzanak majd el előadások a Saudi Gazette-ben megjelent előzetes szerint.
A kétnapos konferencián sorra fogják venni, milyen kihívások jelentkeznek a hatékony forma- és a műszaki tervezés során felmerülnek. A hangsúly a már beindult beruházások értékelésén lesz, és meghallgatják a vasútfejlesztő mérnökök előadásait a terület legújabb fejlesztéseiről, vasúti technológiai mostani és küszöbön álló eredményeiről.
A rijádi vasúti csúcson terítékre kerülnek majd vasúti beruházások lehetséges finanszírozási modelljei, továbbá az, hogy milyen módon lehet és szabad bevonni a magántőkét a Közel-Kelet vasúti iparába. Végül az is, hogy az acél- és cementgyártók és más, fontos iparágak vasúti áruszállítási lehetőségei is. A következő évtizedben látványos változásokon fog keresztül menni az GCC térség közlekedése és szállítása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.