BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

30 millióra bírságolta a CBA-t a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 30 millió forint bírságot szabott ki a CBA Kereskedelmi Kft-vel (CBA Kft.) szemben.

A Gazdasági Versenyhivatal azért indított vizsgálatot a vállalkozással szemben, mert a 2010.  május 20-29. között érvényes, a CBA üzlethálózat egészét érintő reklámújságját úgy  jelentette meg, hogy az abban feltüntetett egyes termékek ára nem volt azonos az ország  dunántúli régiójában található CBA üzletekre érvényes árakkal. A vállalkozás nem  gondoskodott továbbá arról, hogy a termékeket elérhetővé tegye a fogyasztók számára  minden franchise üzletében, így a fogyasztók több terméket nem tudtak megvásárolni a  nagykanizsai és a zalaegerszegi CBA üzletekben. 

A GVH az eljárás során megállapította, hogy a franchise rendszert üzemeltető CBA Kft. nem  hozott létre olyan, az akciótartási gyakorlatot működtető rendszert, amely biztosította volna,  hogy a 2009. január 1. és 2011. március 24. között meghirdetett akciókban érintett áruk  valamennyi CBA üzletben a megfelelő mennyiségben álljanak a fogyasztók rendelkezésére.  Továbbá nem alakított ki egy egységes gyakorlatot az akciós árakra vonatkozóan, ami azt  eredményezte, hogy a fogyasztók bizonyos esetekben az országos akcióban közölt áraknál  magasabb összeget fizettek az egyes termékekért. 

A GVH a jogsértés elkövetéséért 30 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a  vállalkozást. A bírság meghatározásánál a Versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a  hirdetések több mint két éven át jelentek meg, így a fogyasztók széles körét érte el, továbbá  arra, hogy a jogsértést a piac egyik jelentős szereplője követte el. 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek