Repülőtér Az ír fapados leépíti a budapesti bázist, a magyar gyökerű pedig új járatokat indít Kijevbe
A Malév tavaly februári 3-ai leállásához időzített nagyszabású marketinghadjárattal tért vissza Budapestre a Ryanair, mától azonban 40 százalékkal csökkenti budapesti járatait az ír fapados légitársaság, mivel a Budapest Airport nem mérsékelte díjait. Az itt állomásozó Ryanair gépek száma 5-ről 3-ra csökken. A cég már a teljes fegyverarzenálját felsorakoztatta azért, hogy megszerezze a kelet-közép-európai piacot, a magyar fővárosban az átlag alatti árakkal nullszaldót tudtak elérni.
„Sajnálom, hogy a Budapest Airportot üzemeltető Hochtief úgy döntött, hogy megemeli a díjakat, nem hatékonyan működő létesítményeket biztosít és visszautasítja a versenyképes növekedésre vonatkozó ajánlatunkat” – mondta Michael O'Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója. Az útvonalak száma tízzel fog csökkenni, 9 másik útvonalon pedig ritkulnak a járatok. Így évente 800 ezer utast veszítenek.
Konkrétan megszüntetik a badeni, a birminghami, a bolognai, a düsseldorfi, a krakkói, a lübecki, a malagai, a müncheni, az oslói és a szaloniki járatot. Többségükbe más céggel azért majd el lehet jutni Budapestről. Úgy tudjuk azonban, hogy a Ryanair döntése nem végleges, csak a szokásos téli kapacitáscsökkentésről van szó, a tavaszi-nyári szezonra újra visszatérhetnek a gépek.
„A téli menetrendben átlagosan 7,2 százalékos volt a díjemelkedés, aminek fő indoka a telekadó mértéke volt, nélküle ez a változás csak kétszázalékos lett volna” – mondta lapunknak korábban Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs vezetője. Hozzátette: semelyik légitársaságnak nem tudnak extra kedvezményeket adni.
A Ryanair járatcsökkentése és az ukrán Aerosvit járattörlései nagy esély a Wizz Air számára a növekedésre. A magyar gyökerű fapados légicég tegnap be is jelentette, hogy további 14 járatot indít a Budapest-Kijev útvonalon februárban és márciusban. Az új járatok 2500 utas számára teszik lehetővé az utazást, március 14-től pedig napi rendszerességgel repülnek majd a Wizz Air gépei a kijevi Boryspil repülőtérre.
Nem véletlen, hogy nemrég három új Airbus A320-200-as repülőgép lízingeléséről és adásvételéről írtak alá megállapodást. „Márciusban áll forgalomba a Wizz Air hetedik gépe Budapesten, ezzel az idei 1,8 millió utas helyett jövőre 2,2 milliót szállít Budapestről a fapados légitársaság” – mondta Váradi József vezérigazgató.
A cégnél úgy kalkulálnak, hogy 2013-ban összességében pedig még az eddiginél is több, 13,5 millió utas választja a légitársaságot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.