BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Földre parancsolták a Boeing Dreamlinereket

Tilalom Nem repülhetnek Európában a Boeing 787 Dreamliner típusú gépei – döntött a kontinens légügyi hatósága, követve ezzel az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóságot (FAA). Az FAA arra utasította az amerikai légitársaságokat, hogy átmeneti időre szüneteltessék a 787-es utasszállitó gépek használatát, miután az egyik gép kényszerleszállást hajtott végre Japánban.

Az FAA közölte: a légitársaságoknak bizonyítaniuk kell, hogy a repülőgépek akkumulátorának biztonsága rendben van, mielőtt ismét felszállhatnak. Hasonló lépésre 1979 óta nem volt példa, akkor a McDonalds Douglas DC 10-eseit parancsolták le egy halálos balesetet követően.

Chilében és Indiában a légi társaságok szintén felszállási tilalmat rendeltek el a 787-eseikre. A lengyel Lot légi társaság szerdán délután elinditotta ugyan Varsóból chicagói első járatát, de a másodikat már törölte – emlékeztet összeállításában a BBC.

A hullámot egy Dreamlinder szerda reggeli kényszerleszállása indította el. Az All Nippon Airways (ANA) egyik 787-ese szállt le, miután a gép műszerei akkumulátorhibát jeleztek. A közlekedési minisztérium azt is jelezte, hogy a gép pilótafülkéjébe füst szivárgott. A japán közlekedési minisztérium súlyos incidensnek nevezte az esetet, a két nagy japán légitársaság, az ANA és a Japan Airlines (JAL) pedig közölték, hogy a sorozatos hibák miatt a gépek átvizsgálásáig időlegesen kivonják a forgalomból 787-eseiket. Az ANA tájékoztatása szerint a biztonsági vizsgálat után csütörtökön már újra repülhetnek a gépek. Japán a Boeing legújabb modelljének fő piaca, az eddig világszerte leszállított 50 darab 787-esből az ANA 17-et, a JAL hetet üzemeltet.

A Boeing 787 Dreamliner utasszállító biztonságosságával kapcsolatban az elmúlt napokban az amerikai és a japán közlekedési minisztérium is vizsgálatot indított, miután a géptípussal a múlt héten négy kisebb váratlan esemény történt.

Egyelőre nem világos, hogy a meghibásodásokat tervezési probléma okozta, vagy pedig az, hogy a Boeing a hagyományos energiaforrásnál könnyebb lítium-ion akkumulátort építettek az új utasszállítóba.

A Boeing mindenesetre kitart a Dreamliner mellett, és Jim McNerney, a Boeing vezérigazgatója gyors megoldást ígért.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.