Tömegközlekedés A Volánbusznak május 1-jén készen kell állnia arra, hogy átvegye a Budapesti Közlekedési Vállalatnak (BKV) elővárosi járatait a nemzeti fejlesztési miniszter döntése értelmében. A feladat nehéznek ígérkezik az Indóház Online-nak nyilatkozók szerint, hátrányosan érinti a BKK/BKV-t is, ráadásul egyelőre több olyan dolog nem látható, amely alapján eldönthető, hogy az érintett járatokon utazók jobban járnak-e.
A Volánbusznak az egyik nehézséget a szükséges járművek viszonylag rövid idő alatti beszerzése és a finanszírozás megteremtése jelenti. A társaság 114 új buszt szeretne vásárolni, a buszokra és azok finanszírozásra külön pályázatot írt ki. A szakportál szerint a tenderen magyar gyártók nem tudnak indulni a megkövetelt referenciák miatt. További 132 buszt is bérelne a Volánbusz, nem tudni honnan jut hozzá. Várhatóan éppen a BKV-nál szabadulnak fel bérletbe adható járművek az elővárosi járatok megszüntetése miatt, kérdés viszont, hogy ezek milyen minőségű szolgáltatást tesznek lehetővé.
Egyelőre nem ismert, hogy az agglomerációs buszok milyen díjszabással fognak közlekedni, ami a régóta halogatott tarifaegyesítés megvalósítását sürgeti. Nem ismert az sem, hogy mi lesz a BKK és az elővárosok között nemrég újrakötött megállapodások sorsa.
Az Indóház úgy tudja, hogy a megszüntetendő járatok jelentős bevételt termeltek a BKK/BKV-nak, amelytől tehát májustól ettől elesnek. Állítólag az intézkedés kapcsán megszűnik 500 BKV-s járművezető állása is. A BKV az intézkedés miatt a buszvezetőinek legalább a tizedét, a bevételeinek pedig még nagyobb részét veszíti el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.