BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A prémiumgyártók leszorították a közepes autókat az EU-toplistáról

JÁRMŰPIAC Azon már senki sem lepődik meg, hogy januárban is folytatódott az Európai Unió személyautó piacának mélyrepülése, és 8,7 százalékkal kevesebb kocsi kelt el, mint egy évvel korábban: ágazati elemzők előre jelezték. Az azonban korántsem szokványos, hogy az EU-ban kapható több mint harminc márka közül a tíz legkelendőbb közé a három német prémiumgyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes is befért.

A Toyota pedig, amely tavaly januárban néhány százzal megelőzte a Mercedest, most több mint 7 ezerrel adott el kevesebbet és lemaradt a toplistáról. Az érthető, hogy válság idején éppen a kisebb jövedelműek vásárlóereje csökken, ezért adnak el egyre kevesebbet a tömegmárkák, arra azonban nem találni magyarázatot, hogy a Suzuki értékesítése miért esett 19 százalékot a tavalyi januárhoz képest. Amíg csupán 10 299 – jórészt Esztergomban készülő – Suzuki talált gazdára az elmúlt hónapban, addig Hyundaiból csaknem 32 ezer, Kiából pedig több mint 23 ezret vettek.

Ami a teljes piacot illeti, 1990 óta nem kelt el ilyen kevés, összesen 885 159 új személyautó az EU 27 tagországában. Nem is csoda, hogy a földrész autóipari szövetsége történelmi mélypontként jellemzi a múlt hónapot. Másrészt viszont arra sincs válasz, hogy amíg az elmúlt fél évet egyre riasztóbb kimutatások tarkították – még Németország is lejtőre került – Nagy Britannia miként tartja a gyakran két számjegyű bővülést. A múlt hónapban például 11,5 százalékos növekedéssel 143 600 kocsi kelt el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.