JÁRMŰPIAC Azon már senki sem lepődik meg, hogy januárban is folytatódott az Európai Unió személyautó piacának mélyrepülése, és 8,7 százalékkal kevesebb kocsi kelt el, mint egy évvel korábban: ágazati elemzők előre jelezték. Az azonban korántsem szokványos, hogy az EU-ban kapható több mint harminc márka közül a tíz legkelendőbb közé a három német prémiumgyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes is befért.
A Toyota pedig, amely tavaly januárban néhány százzal megelőzte a Mercedest, most több mint 7 ezerrel adott el kevesebbet és lemaradt a toplistáról. Az érthető, hogy válság idején éppen a kisebb jövedelműek vásárlóereje csökken, ezért adnak el egyre kevesebbet a tömegmárkák, arra azonban nem találni magyarázatot, hogy a Suzuki értékesítése miért esett 19 százalékot a tavalyi januárhoz képest. Amíg csupán 10 299 – jórészt Esztergomban készülő – Suzuki talált gazdára az elmúlt hónapban, addig Hyundaiból csaknem 32 ezer, Kiából pedig több mint 23 ezret vettek.
Ami a teljes piacot illeti, 1990 óta nem kelt el ilyen kevés, összesen 885 159 új személyautó az EU 27 tagországában. Nem is csoda, hogy a földrész autóipari szövetsége történelmi mélypontként jellemzi a múlt hónapot. Másrészt viszont arra sincs válasz, hogy amíg az elmúlt fél évet egyre riasztóbb kimutatások tarkították – még Németország is lejtőre került – Nagy Britannia miként tartja a gyakran két számjegyű bővülést. A múlt hónapban például 11,5 százalékos növekedéssel 143 600 kocsi kelt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.