BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csúcsformában a Lexus hibridje

A technikai színvonal előtt eddig is kalapot lehetett emelni, de most végre látványban is ott van a szeren a GS 450h

Míg Amerikában a hibrid nagyautókért szinte tolonganak a vásárlók, Európában a dízelek uralmát semmi sem veszélyezteti. Pedig egy olyan autó, mint a GS 450h, teljes jogú ellenfele az izmosabb prémiumdízeleknek, sőt néhány tekintetben le is körözi azokat. A továbbfejlesztett hajtáslánc jóvoltából a korábbinál többet mehetünk elektromos üzemmódban, és ezáltal a fogyasztás 23%-kal csökkent. De a GS 450h nem csak a környezettudatos vásárlókat győzheti meg: az autó gyorsulására és kifinomultságára leginkább a döbbenetes jelző illik.

A 3,5 literes, V6-os benzinmotor önmagában sem szerény teljesítményű 292 lóerejével, de ehhez még hozzájön a villanymotor, így 345 lóerővel gazdálkodhat a sofőr. Az 5,9 másodperces gyorsulás természetesen nagyon jól hangzik, ám a villanymotor 275 Nm-es nyomatéka miatt a rugalmasság az igazán megnyerő. A combos villamos egység és a 40 modulból álló nikkel-metál-hidrid akkumulátor jóvoltából a GS óvatos gázpedálkezelés esetén 4 kilométeren át mehet tisztán elektromosan, ha sebességünk nem haladja meg a 64 km/órát. Ha kifogyott a szufla a telepből, a V6-os mindenféle vibráció nélkül kapcsolódik be a hajtásba – meggyőződésem, hogy e tekintetben a Lexus modelljei még mindig a konkurencia előtt járnak.

A villanymotort bolygóműves nyomatékelosztóval kombináló rendszer miatt tulajdonképpen nincsenek hagyományos értelemben vett le- és felkapcsolások, érzésre olyan az egész, mintha fokozatmentes automatával lenne dolgunk. Szintén fontos, hogy a legtöbb hibridhez hasonlóan a GS is annál takarékosabb, minél többet használjuk városban, hiszen míg autópálya-tempónál állandóan dolgozik a benzinmotor, addig kis odafigyeléssel városban alig-alig kapcsol be a V6-os. A gyár által megadott 5,9 literes átlagfogyasztásnak ugyan a közelébe sem kerültünk, ettől függetlenül a 8,9 literes tesztfogyasztás sem lehangoló a menetteljesítmények és a méret fényében.

A menetkomfortba is nehezen lehet belekötni. Amióta adaptív lengéscsillapítással is felszerelhető a GS, a puhán ringatózótól a sportosan feszesig terjed a rugózás skálája, de az üzemmódválasztó a gázreakciót is nagyban befolyásolja: míg Eco és Normal üzemmódban kissé tompán reagál a gázra az autó, Sport S állásban egészen kihegyezi érzékeit a GS. Ettől függetlenül sosem lesz igazán sportos a Lexus, mert a kormányzás szintetikus érzést kelt – egyértelmű, hogy nem a közvetlenségre törekedett a gyártó.

Úgy tűnik, a Lexusnak sikerült levetkőznie „öreguras” énjét, mert az utóbbi időben sorra jönnek ki a márka egyre látványosabb típusai. Ez alól a GS sem kivétel, hiszen végre olyan külsőt kapott, ami tükrözi az autóban rejlő képességeket. Ha nem is nyomulósan agresszív a kinézet, azért az orsó alakú hűtőmaszk megteszi hatását és tiszteletet parancsol. Ahogyan a külső, úgy a belső is sokkal fiatalosabb, bár a fabetétes, világos bézs belsőnél ez nem jön át annyira. De itt van a 12,3 colos képátlójú központi óriáskijelző (ez az eddigi legnagyobb, amit szériaautóban használtak), amelyen egy force feedbackes joystickkel vezérelhető a kurzor.

Körülményes a kezelhetőség, annyi biztos, ráadásul a Lexus elkövette azt a hibát, hogy a légkondicionálót csak a menüből lehet ki- és bekapcsolni. A légkondi viszont nem akármilyen darab, például érzékeli, hogy melyik ülésen nem ül senki (és ott elzárja a légbeömlőket), illetve a vízmolekulákba burkolt negatív töltésű ionok kibocsátásával a rossz szagokat semlegesíti és a bőrünket hidratálja. A kidolgozási minőség példás, csupán a műanyag kilincsek lógnak ki az összképből.

Ami a helykínálatot illeti, az elődhöz hasonlóan 4,85 méteres hosszúság és a 2,85 méteres tengelytávolság miatt számottevő változás nincs, a lábhely hátul is hatalmas, az ülések pedig – a hátsó középsőt leszámítva – nagyon kényelmesek. Az már csak hab a tortán, hogy az akkucsomagot vízszintes helyett függőlegesen helyezték el, így a csomagtér 280-ról 465 literesre duzzadt.

A GS 450h 14 990 000 forintos árával és hihetetlenül gazdag opciós listájával (éjjellátó, fáradtságfigyelő, aktív sávtartó stb.) is jó pozícióba került, így meg lennék lepve, ha nem sikerülne túlszárnyalnia az előd értékesítési eredményeit.

Lexus GS 450h

BENZINMOTOR

Összlökettérfogat: 3456 cm3

Hengerek/szelepek: V6/24

Max. teljesítmény: 215 kW (292 LE) 6000/min

Max. forgatónyomaték: 352 Nm 4500/min

VILLANYMOTOR

Max. teljesítmény: 147 (200 LE)

Max. nyomaték: 275 Nm

RENDSZERTELJESÍTMÉNY: 254 kW (345 LE)

Hossz./szél./mag.: 4850/1840/1455 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Saját tömeg/teherbírás: 1820/485 kg

Csomagtér: 465 l

Gyorsulás 0–100 km/h: 5,9 s

Maximális sebesség: 250 km/h

Város/országút/vegyes: 6,5/5,4/5,9 l/100 km

Tesztfogyasztás: 8,9 l/100 km

CO2-kibocsátás: 137 g/km

A modell alapára (GS 250): 11 990 000 Ft

A tesztelt modell indulóára: 14 990 000 Ft



Összlökettérfogat: 3456 cm3

Hengerek/szelepek: V6/24

Max. teljesítmény: 215 kW (292 LE) 6000/min

Max. forgatónyomaték: 352 Nm 4500/min

VILLANYMOTOR

Max. teljesítmény: 147 (200 LE)

Max. nyomaték: 275 Nm

RENDSZERTELJESÍTMÉNY: 254 kW (345 LE)

Hossz./szél./mag.: 4850/1840/1455 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Saját tömeg/teherbírás: 1820/485 kg

Csomagtér: 465 l

Gyorsulás 0–100 km/h: 5,9 s

Maximális sebesség: 250 km/h

Város/országút/vegyes: 6,5/5,4/5,9 l/100 km

Tesztfogyasztás: 8,9 l/100 km

CO2-kibocsátás: 137 g/km

A modell alapára (GS 250): 11 990 000 Ft

A tesztelt modell indulóára: 14 990 000 Ft Tetszett megnyerő forma

dinamika

kifinomult működés

kényelem

LED-es fényszóró

Nem tetszett

túlbonyolított

menürendszer

menüből vezérelhető

klíma

hátsó, középső ülés

Összegzés

A nagy teljesítményű dízelek alternatívája a GS 450h, amely helykínálatával és megjelenésével is felzárkózott a konkurenciához. Mivel a csomagtartó is nagyobb lett, a hibridhajtás kevesebb kompromisszummal jár.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.