Már mobilról is foglalhatnak repülőjegyet a Wizz Air utasai
Azt viszont továbbra sem tudni, hogy mikor szállhatnak fel a légitársaság első moszkvai járatai. Az orosz fél lapértesülések szerint a légitársaság tulajdonosi szerkezetén talált kifogást. „Az alapító részvényeseinkre vonatkozó állítások tényszerűen hibásak és a továbbiakban nem kívánunk pletykákat kommentálni, főleg akkor, ha azok nyilvánvalóan alaptalanok és ismeretlen forrásból származnak. A Wizz Air továbbra is azon dolgozik együtt a hatóságokkal, hogy az utasok diszkont árakon utazhassanak ezeken az új útvonalakon” – fogalmazott Daniel de Carvalho kommunikációs igazgató. Az ír Ryanair már többször feljelentette a Wizz Airt, mert szerintük egy máltai bejegyzésű cég tulajdona, amitől négy, egyaránt máltai tulajdonosi szinten keresztül lehet eljutni a legfelső szinthez, egy Stuart Blackburn nevű személyhez.
A magyar Polgári Légiközlekedési Hatóság tavaly október 25-én jelentette be, hogy a Wizz Airt jelölték ki arra, hogy Budapestről Antalyába, Isztambulba és Moszkvába indíthat járatot. Az orosz utazási szövetség hírportáljának egy nevének elhallgatását kérő szakértő azzal magyarázta az orosz hatóságok késlekedését a Wizz Air engedélyének kiadásával kapcsolatosan, hogy az orosz-magyar kormányközi megállapodásban nemzeti légitársaságról van szó, amely jogot kaphat arra, hogy rendszeres járatot üzemeltethessen a két ország között. A Wizz Air azonban, bár budapesti székhellyel rendelkezik, ténylegesen nem magyar légitársaság, mivel az Indigo Partners amerikai magáncég alapítóként vesz részt benne. Szijjártó Péter a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára december 20-án folytatott egyeztetéseket Moszkvában annak érdekében, hogy a Wizz Air elindíthassa közvetlen járatát a magyar és az orosz főváros között.
A Wizz és a Rynair rivalizálása hamarosan új piacon is kiéleződhez, hiszen az utóbbi április végétől Marosvásárhelyről is indít járatokat Brüsszelbe és Pisába. Előbbi pedig óriás beruházásra is készül: márciustól új személyzeti képzési központot telepít Budapesten 4 milliárd forintból. A központban lesz egy Airbus A320 repülőgép-szimulátor, repülőgép-utastér és egy tűzoltás gyakorlására kialakított létesítmény is. A beruházás tíz év alatt valósul meg.


