BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

E-útdíj: Akár 130 forintba is kerülhet egy kilométer a kamionoknak

A legnagyobb kamionok kilométerenként akár 130 forintot is fizethetnek július 1-jétől a magyar autópályák használatáért – írja a Népszabadság. A díjköteles úthálózat hossza 6513 kilométer lesz, és több ezer fizetős szakaszból áll majd. Feltéve, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) nem írja át teljesen rendelettervezetét a kormány jövő hétre ígért döntéséig.

A fejlesztési tárca irodistái megteszik a magukét: egymás után kerülnek ki kezük alól a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsik kilométer-alapú díjfizetésének mikéntjét rendszerbe foglaló jogszabályok. Az útdíjtörvény tervezete után az útdíjak mértékéről és a díjköteles utakról szóló rendelet következett a sorban.

A közúti fuvarozók aligha örülnek majd, amikor szembesülnek az ezekben szereplő rideg számokkal: a mintegy húszmilliárd forint közpénz felhasználásával kiépülő magyar elektronikus útdíjrendszer tarifatáblázatának rubrikáit ugyanis az Európai Unió talán legmagasabb kilométerdíjaival töltötte fel az NFM – írja a lap.

A használatarányos díjfizetésre kötelezett legkisebb, kéttengelyes tehergépkocsik például július 1-jétől a gyorsforgalmi utakon 49,9 forintot, a főutakon 21,23 forintot fizetnek majd kilométerenként. A nagyobb, háromtengelyesek kilométerdíja a sztrádákon 70,02 forint, a főúti szakaszokon 36,75 forint lesz. Igazán mélyen azonban a négy- vagy többtengelyes kamionokat üzemeltető cégek pénztárcájába nyúl bele a kormány, a legnagyobb kamionok ugyanis ezerméterenként 108,38 forintot fizethetnek az autópályákon, 67,6 forintot a főutakon.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.