A fejlesztési tárca irodistái megteszik a magukét: egymás után kerülnek ki kezük alól a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsik kilométer-alapú díjfizetésének mikéntjét rendszerbe foglaló jogszabályok. Az útdíjtörvény tervezete után az útdíjak mértékéről és a díjköteles utakról szóló rendelet következett a sorban.
A közúti fuvarozók aligha örülnek majd, amikor szembesülnek az ezekben szereplő rideg számokkal: a mintegy húszmilliárd forint közpénz felhasználásával kiépülő magyar elektronikus útdíjrendszer tarifatáblázatának rubrikáit ugyanis az Európai Unió talán legmagasabb kilométerdíjaival töltötte fel az NFM – írja a lap.
A használatarányos díjfizetésre kötelezett legkisebb, kéttengelyes tehergépkocsik például július 1-jétől a gyorsforgalmi utakon 49,9 forintot, a főutakon 21,23 forintot fizetnek majd kilométerenként. A nagyobb, háromtengelyesek kilométerdíja a sztrádákon 70,02 forint, a főúti szakaszokon 36,75 forint lesz. Igazán mélyen azonban a négy- vagy többtengelyes kamionokat üzemeltető cégek pénztárcájába nyúl bele a kormány, a legnagyobb kamionok ugyanis ezerméterenként 108,38 forintot fizethetnek az autópályákon, 67,6 forintot a főutakon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.