BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felkészültek az új kihívásokra

A rendszerváltozás óta többszörösére növekedett az egri Flott Trans Kft., ahol létezésük óta mindig alkalmazkodtak a megváltozó körülményekhez

Immár huszonhárom esztendeje a megye meghatározó szállítmányozó vállalkozásának számít az egri Flott Trans Kft. A céget 1990-ben alapította három magyar magánszemély, akik most is aktívan részt vesznek a napi operatív munkában. Kezdetben két lízingelt Liaz szerelvénnyel álltak a megrendelőik szolgálatára, a csúcsévekben pedig közel száz autóval fuvaroztak, de a körülményekhez alkalmazkodva ma 58 saját tulajdonú, minden követelménynek megfelelő kamionnal dolgoznak.

– Az éves árbevételünk jelenleg három milliárd forint körül alakul, ennek körülbelül a 40 százaléka a szállítmányozásból származik, de négy tevékenységi körünk van. Nevezetesen a belföldi és a nemzetközi árutovábbítás, a szerviz szolgáltatás és a raktározás. Az átlagos állományi létszámunk évek óta kétszáz körül alakul, őket két telephelyen alkalmazzuk, az egri központban, illetve a saját építésű gyáli raktárközpontban. Az utóbbiban még üzemanyag vételezésre is van lehetőség saját járműveink, illetve újdonságként idegenek számára is – mondta el lapunknak Gál András ügyvezető. A 2006-ban épült gyáli bázisra nagyon büszkék, hiszen itt cross dockingra, árugyűjtő és -terítő tevékenységre van lehetőség.

A közeljövőben jócskán átformálódhat a hazai szállítmányozási piac. Ennek elsődleges oka ezúttal az e-útdíj bevezetése, ami a tervek szerint júliustól indul Magyarországon, az érintettek szerint sajnos a fokozatosságot mellőzve. Az e-útdíj egyértelműen dráguláshoz, az infláció meglódulásához, rövid távon pedig több cég csődjéhez vezethet majd. A díjat végső soron mindenki, legfőképpen a fogyasztó fizeti majd, hiszen az alapanyagoknak, a késztermékeknek el kell jutniuk a gyárakba, üzletekbe. Gál András szerint a költségeket növelő e-útdíj miatt az eddiginél is nagyobb szerephez jut a szakmában a tervezés. Az árutovábbító járművek kihasználtságát mindenképpen növelni kell. A leggazdaságosabban akkor lehet az elkövetkezőkben árucikkeket továbbítani, ha az adott típusú jármű teherbírását, vagy űrtartalmát a lehető legnagyobb mértékig kihasználják minden pillanatban. Minimálisra kell csökkenteni az üresfutást, s rendelkezni kell elegendő forgóeszközzel, hiszen az e-útdíjat előre kell megfizetni. A Flott Trans Kft. – mint azt megtudtuk – rendelkezik azzal a szakmai feltételrendszerrel, azokkal az eszközökkel, amelyek segítenek, hogy megoldják a feladatot. A hosszú idő óta alkalmazott, kiforrott technológia, disztribúciós rendszer kétségkívül komoly sikereket hozhat a jövőben is a vállalkozásnak.

A gazdasági társaság kamion szervize a fuvarozási üzletághoz hasonló elismertséget szerzett megrendelői körében az elmúlt évek során. Az eredetileg szimpla javító szolgálatként működő részleget a Volvo cég megkeresésére éppen tizenöt esztendeje fejlesztették föl Volvo Márkaszervizzé. A kitüntető megbízás nemcsak azzal járt 1998-ban, hogy a cégvezetőség beszerezte a legkorszerűbb műszereket, amelyek ehhez az idényes tevékenységhez szükségesek, hanem azzal is, hogy a hajdani Mátyás király úti műhely helyett egy minden tekintetben maximálisan megfelelő modern telephelyet építettek a Kistályai úton.

Pap Tamás, a szerviz vezetője továbbá elmondta, nagyon sokat segített, hogy a Volvo Hungária értékesítő irodát nyitott a telephelyen, így egyre többen fordultak a szervizhez. Fölfutott a megrendelések száma, végre ki lehetett használni a műszereket.

A jogszabályok és a piaci feltételek változása miatt azonban nemrégiben új fejezet indult a cég életében. Szélesre tárták a kapukat, s a Volvo járművein túl immár hat másik kamion márka karosszéria-javítását (alvázak, felépítmények, elektronika) szerelését is vállalják Egerben a tachográfok hitelesítése, a műszaki vizsgáztatás, a gumiszerelés és értékesítés feladatain túl.

Nem volt hiábavaló tehát a munkatársak továbbképzése, illetve a műszerek szintén folyamatos korszerűsítése. A négy felsőfokú végzettségű vezető irányításával zökkenőmentes volt az átállás, törzsügyfeleik az észak-magyarországi régió mindhárom megyéjéből fölkeresik őket.

A kisebb súlyadó nem kompenzálja a több költséget

A megtett kilométerrel arányos útdíj – amelyet júliustól terveznek bevezetni – többszörösen haladja meg az eddigi úthasználati befizetéseket, s lényegében 60-70 százalékos üzemanyag-drágulással egyenértékű. Ez persze a fuvarozási díjakban is 20-40 százalékos növekedést jelenthet. Az ezzel párhuzamosan adott kedvezményeket, például a súlyadó csökkentését már régóta kérik a szakmai érdekképviseletek. A versenyképességet ugyan kicsit növelni fogja, hogy egy-egy kamionon százezer forintot spórolnak a cégek, de útdíjban ennek 30-40-szeresét fizetik be. Azt sem árt tudni, hogy az e-útdíjat azoknak is kell fizetniük, akik saját autóval viszik ki árujukat.




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.