A nemzeti fejlesztési miniszter bő egy hónapot kapott arra, hogy vizsgálja felül a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) közúti elemeit az  Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program tervezése során.

A Magyar Közlöny augusztus 27-i számában megjelent kormányhatározat szerint a felülvizsgálatban kiemelt prioritásként kezelendő a közúthálózat fejlesztése a 2014–2020 közötti programozási időszak integrált Közopja előkészítése és egyeztetése során. Az ezzel összefüggő tagállami mandátumot a miniszternek a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség bevonásával kell előkészítenie.

A miniszternek fel kell mérnie a TEN-T felülvizsgálatának lehetőségét, mégpedig úgy, hogy már figyelembe kell vennie a készülő Nemzeti Közlekedési Stratégiában megfogalmazandó, 2014–2020 között tervezett útfejlesztéseket. A miniszternek elő kell készítenie a következő időszakban építendő utak törzshálózatba való felvételét is.

A feladat egyik érdekessége, hogy a miniszternek egy olyan stratégia elemeit kell figyelembe vennie, amely a rendelet szerint még készül. Bár a miniszter ettől még nyilván ismeri annak fő elemeit, talán az anyag már elfogadás előtt is áll, jogilag mégis érdekes, hogy egy még el nem fogadott dokumentum használatára utasítanak egy állami tisztviselőt.

A másik érdekesség, hogy a közútfejlesztést csak más szállítási és közlekedési formák – tehát például a vasút – rovására lehet „kiemelt prioritásként” kell kezelni.