A múlt hónapban 196 millió amerikai kereste fel a Yahoo-hoz tartozó weboldalakat, ez 21 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest a comScore piackutató adatai szerint. A nagy rivális Google 4,3 millióval kevesebb látogatót tudott magához csábítani az Egyesült Államokból, ami azt jelentett, hogy kevesebb, mint egy százalékkal tudta növelni látogatottságát 2012 júliusához képest. Ráadásul a comScore mérésében a Tumblr egyelőre nem szerepel, ami a Yahoo számára további jelentős látogatószámot jelent, igaz ugyanakkor, hogy a mobilról érkező felhasználókat sem tüntetni fel ez a kutatás, ami viszont az Androidnak köszönhetően a Google-nak jelentene komoly erősítést.
Bár a nyári hónapok hagyományosan kisebb forgalmat generálnak a világhálón, azért az mindenesetre figyelemreméltól, hogy 2011 májusa után most sikerült újra megelőznie a Yahoo-nak a Google-t a látogatószámban. Persze ez nem jelenti azt, hogy veszélybe került a világ vezető keresőoldalának piaci pozíciója, azt azonban mutatja, hogy a Yahoo-t alig több mint egy éve irányító Marissa Mayer elképzelései, stratégiája kezd működni.
Az új cégvezető folyamatos fejlesztésre ösztönzi a társaság munkatársait, amelynek eredményeként számos új szolgáltatást vezettek be az elmúlt egy évben. Emellett Marissa Mayer a pénzköltésben is igen aktívnak bizonyult, irányítása alatt már több mint 20 vállalatot vásároltak fel. A legnagyobb fogás természetesen a Tumblr volt, amelyet 1,1 milliárd dollárért szereztek meg, és egyértelműen a látogatószám jelentős növekedését várják a szolgáltatástól, ami több hirdetőt, vagyis nagyobb bevételt jelenthet.
De a megújulás a külsőségekben is megmutatkozik, szeptember negyedikétől változik a Yahoo logója is, a nagy lila Y! Jelet egy újra cseréli le a cég, igaz azt egyelőre titkolják, hogyan néz majd ki a társaság új szimbóluma.
Az átalakítás eredményei az egyre javuló negyedéves adatokban érhetők tetten, de a piac és a befektetők is kedvezően fogadták az újításokat, Marissa Mayer irányítása alatt 70 százalékot erősödött a Yahoo részvénye.
A cég a második negyedévben 1,135 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, azonban mind az üzleti eredmény, mind a nyereség alaposan megugrott. Az üzemi eredmény például 137 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 55 millióval, míg az adózott eredmény elérte a 331 millió dollárt, ami 46 százalékos fejlődést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.