Megelőzte a Yahoo a Google-t
A múlt hónapban 196 millió amerikai kereste fel a Yahoo-hoz tartozó weboldalakat, ez 21 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest a comScore piackutató adatai szerint. A nagy rivális Google 4,3 millióval kevesebb látogatót tudott magához csábítani az Egyesült Államokból, ami azt jelentett, hogy kevesebb, mint egy százalékkal tudta növelni látogatottságát 2012 júliusához képest. Ráadásul a comScore mérésében a Tumblr egyelőre nem szerepel, ami a Yahoo számára további jelentős látogatószámot jelent, igaz ugyanakkor, hogy a mobilról érkező felhasználókat sem tüntetni fel ez a kutatás, ami viszont az Androidnak köszönhetően a Google-nak jelentene komoly erősítést.
Bár a nyári hónapok hagyományosan kisebb forgalmat generálnak a világhálón, azért az mindenesetre figyelemreméltól, hogy 2011 májusa után most sikerült újra megelőznie a Yahoo-nak a Google-t a látogatószámban. Persze ez nem jelenti azt, hogy veszélybe került a világ vezető keresőoldalának piaci pozíciója, azt azonban mutatja, hogy a Yahoo-t alig több mint egy éve irányító Marissa Mayer elképzelései, stratégiája kezd működni.
Az új cégvezető folyamatos fejlesztésre ösztönzi a társaság munkatársait, amelynek eredményeként számos új szolgáltatást vezettek be az elmúlt egy évben. Emellett Marissa Mayer a pénzköltésben is igen aktívnak bizonyult, irányítása alatt már több mint 20 vállalatot vásároltak fel. A legnagyobb fogás természetesen a Tumblr volt, amelyet 1,1 milliárd dollárért szereztek meg, és egyértelműen a látogatószám jelentős növekedését várják a szolgáltatástól, ami több hirdetőt, vagyis nagyobb bevételt jelenthet.
De a megújulás a külsőségekben is megmutatkozik, szeptember negyedikétől változik a Yahoo logója is, a nagy lila Y! Jelet egy újra cseréli le a cég, igaz azt egyelőre titkolják, hogyan néz majd ki a társaság új szimbóluma.
Az átalakítás eredményei az egyre javuló negyedéves adatokban érhetők tetten, de a piac és a befektetők is kedvezően fogadták az újításokat, Marissa Mayer irányítása alatt 70 százalékot erősödött a Yahoo részvénye.
A cég a második negyedévben 1,135 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, azonban mind az üzleti eredmény, mind a nyereség alaposan megugrott. Az üzemi eredmény például 137 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 55 millióval, míg az adózott eredmény elérte a 331 millió dollárt, ami 46 százalékos fejlődést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.


