BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mennek az online apróhirdetések

Rendkívül gyorsan bővül a hazai online apróhirdetési piac, jelenleg a legnépszerűbb oldalak már naponta mintegy félmillió felhasználót vonzanak. A két meghatározó szereplő kiélezett versenyt vív, amelyben egyelőre nem a bevételek növelése a fő cél, hanem a piacépítés

Gyakorlatilag évente megduplázza a látogatók számát a legismertebb hazai apróhirdetési portál, a Jófogás.hu, jelenleg már naponta 300-500 ezer látogató keresi fel az oldalt – mondta el a szolgáltatást működtető Schibsted Classified Media Kft. ügyvezető igazgatója, Budai László. A cégvezető közlése szerint naponta 20 ezernél is több hirdetést töltenek fel a felhasználók a portálra, az oldalletöltések száma pedig 10 millió körül van naponta. A 2009-ben indított szolgáltatás 2011-re érte el az egymillió aktív hirdetést, jelenleg pedig már kétmilliónál tartanak.

A Schibsted csoporthoz tartozó Jófogás.hu a közelmúltban több szolgáltatást is elindított, például megkezdték saját Facebook alkalmazásuk tesztelését, amellyel a hirdetők gyakorlatilag egy gombnyomással megjeleníthetik hirdetéseiket a közösségi oldalon is. Bár ez a szolgáltatás kísérleti fázisban van, a népszerűségét jól jelzi, hogy mindössze másfél hét alatt 30000 hirdetés került át az alkalmazásba. Szintén új kezdeményezés a Jófogás trendek, amelyen a cég adatbázisára alapozva akár idősoros lekérdezések is indíthatók, számos hirdetési kategóriára vonatkozóan.

Naponta átlagosan 410 ezren keresik fel az Allegro Group HU Kft.-hez tartozó Apród.hu-t, a 2011 márciusában indult apróhirdetési portálra feltöltött hirdetések száma pedig jelenleg közel 2,24 millió – közölte a Világgazdaság érdeklődésére Dobra Péter, a társaság C2C üzletágának vezetője. A szakember elmondása szerint rendkívül népszerűek az online apróhirdetések, amit az ingyenesség mellett az is indokol, hogy a cég szolgáltatását választók nagyon gyorsan el tudják adni az értékesítésre szánt termékeket. A feltöltött kétmilliónál is több hirdetés közel 50 százaléka ugyanis egy hétnél nem régebbi.

Bár a felhasználók körében egyre népszerűbben a netes apróhirdetési szolgáltatások, a meghatározó szereplők beszámolói alapján egyelőre nem a bevételek növelése a fő cél, hanem a piacépítés. Budai László közlése szerint a Jófogás.hu-nál egyelőre nem a bevételek növelése a legfontosabb szempont, a szolgáltatás minőségének javítására összpontosítanak. A felhasználók számára teljesen ingyenes az oldal használata, a hirdetésekhez kapcsolódó kiemelésekből és a megjelenített display – képformátumú – hirdetésekből származik a társaság bevétele. Hasonló modellről számolt be Dobra Péter az Apród.hu kapcsán, aki szerint egy akkora piacon, mint Magyarország, hosszútávon egy apróhirdetési oldal lesz majd életképes.

Jelenleg mindkét nagy szereplő pozíciói erősítésére törekszik, és amikor majd eldőlt a verseny, akkortól lehet a figyelmet a bevételek növelésére fordítani – tette hozzá lapunknak az Allegro Group HU Kft. C2C igazgatója. A szakember szerint az egyéni felhasználók számára a jövőben is ingyenes marad majd az internetes apróhirdetés, ugyanakkor bizonyos szolgáltatásokért, illetve a cégektől már kérhetnek majd pénzt, ami kifizetődővé teheti ezt a tevékenységet is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.