– Mikor kezdődött a Sikér története?
– Lisztkereskedő vállalkozásból egyfajta „ejtőernyősként” kerültünk a malomiparba. A hazai lisztpiacnak 1992-től, az alapítás évétől szereplője a százszázalékosan magyar tulajdonú, tatabányai székhelyű Sikér Zrt. – mondja Blázsik Viktor junior vezető – Folyamatosan fejlődött a cég, jelenleg a bicskei és a szekszárdi malmunkban őröljük a lisztet.
– Mennyit?
– Meg szeretnénk tartani a tavalyi eredményt, a 100 000 tonna búza őrlését, ez havi átlagban 9000 tonnát jelent. Ennek 60 százalékát a bicskei malomban őröljük, a fennmaradót a szekszárdiban. Egyébként a bicskei az ország egyik legfiatalabb, legkorszerűbb technikával ellátott, számítógépes vezérlésű malma.
– Elégedett az idei terméssel?
– A tavalyinál magasabbak voltak a hozamok, ennek következtében a beszerzési árak csökkentek, a lisztárak is korrigálódtak. Az átadási ár a kilónkénti 90 forintról 80 forintra esett vissza. A második félévben így valószínűleg alacsonyabb lesz az árbevételünk.
– Szinte minden nagyobb áruházban találkozhatunk a termékeikkel.
– Így van, jelenleg az úgynevezett kisegységes kiszerelésű lisztpiacon a második legnagyobbak vagyunk, a regionális és az országos hálózatokat összesítve. Törekszünk arra is, hogy jelen legyünk a külföldi piacokon, hiszen a malmok kapacitása lehetővé teszi. Romániából például több ezer tonnás megrendelésünk van az év második felére.
– Itthon saját bolthálózatuk is van?
– Mondhatjuk így is. A Calypso pékség 94%-ban családunk tulajdonában van. A pékséggel jelenleg tíz saját mintaboltot üzemeltetünk Budapest forgalmasabb pontjain, és ezt a számot mindenképpen a bővíteni szeretnénk. A pékség két saját, és egy bérelt üzemmel működik, családi irányítással. Édesapám, Blázsik Ferenc tudatosan törekszik arra, hogy a lehetőségeket és képességeket figyelembe véve mindenhol mi álljunk. Jómagam a Sikérben kaptam vezető szerepet, nővérem a két cég marketingjével foglalkozik, két sógorom pedig a Calypso egy-egy péküzemét vezeti, de mindent apa irányít. A Sikér Zrt. éves nettó árbevétele 8 milliárd forint volt tavaly, a Calypsóé 2 milliárd körüli, ezt szeretnénk idén is tartani.
– Készülnek nagyobb beruházásra?
– A szekszárdi malomüzemre ráfér a rekonstrukció, az őrléstechnika korszerűsítése számítógépes vezérléssel. Egy pályázaton erre a célra 280 millió forintot nyertünk, a beruházás összköltsége 460 millió forint. A 2013-as év tehát a malomátalakítás éve is lesz.
– Hányan dolgoznak Önöknél?
– A Sikérnél országszerte, tehát Tatabányán, Bicskén és Szekszárdon 110-en, a Calypso pedig 160 embernek ad biztonságos munkalehetőséget.
– Jut arra is, hogy támogassák a rászorulókat? – kérdeztük Blázsik Ferenctől, a Sikér Zrt. tulajdonosától, vezérigazgatójától.
– Igen, példaként a gyermekétkeztetést említem, valamint azt, hogy karácsony és húsvét környékén több civil szervezet kap tőlünk lisztet. Nagyon szeretem a focit, a Sikér az idei ősztől az NB II-es Tatabánya FC szponzora, valamint a megyei I. osztályba most visszaesett, új nevet kapó Bányász SE támogatói is vagyunk, ott utánpótlás játékosok kapnak lehetőséget. Nem tétlenkedünk akkor sem, ha gyors segítségre van szükség, támogattuk például az árvízi védekezésben dolgozókat is.
– Milyen mértékben támogatják hazánkban a magyar termékeket gyártókat? Nagyon le vagyunk ebben maradva Ausztriától?
– Az élelmiszeriparon belül több pályázati lehetőség is adódott, éltünk ezekkel. Így lettünk versenyképesek, ezért vehettük fel a kesztyűt a rendkívül tőkeerős multinacionális cégekkel szemben. Jó lenne ha ez a jövőben is megmaradna. Biztos vagyok benne, hogy a magyar ember előnnyé tudja kovácsolni mindazt, ami a saját szakmájában, annak közeli és régmúltjában megtalálható. Ausztriában számos vállalkozást az A betű elismerése, tisztelete, szeretete tart életben. A támogatottság ott a mindenkori kormány részéről óriási. Szeretném, sok ismerősömmel, barátommal, kollégámmal együtt, ha ehhez hasonlóan a mi „A betűnk” a kiváló minőséget jelképező magyar termék védjegy lenne.
Több országos díjjal is elismerték termékeik minőségét
– Az elmúlt több mint két évtized során, minden nehézség ellenére, termékeink kivívták maguknak az ismertséget – hangsúlyozta Blázsik Ferenc. – Mára szinte minden nagy élelmiszer-kereskedelmi lánccal kapcsolatban állunk. Köszönhető ez annak is, hogy számos szakmai elismerést kaptunk: az idén a Business Superbrands védjegyre harmadszor, a Superbrands-re pedig másodszor talált minket érdemesnek a szakmai zsűri. Tavaly Magyar Brands díjat kaptunk, de nyertünk a Magyar Termék Nagydíj pályázaton is. Mindezek elismerik termékeik minőségét és kiemelik értékeinket, egyúttal pedig biztonságot adnak vásárlóinknak és partnereinknek egyaránt. Rendelkezünk IFS minősítéssel, amely a legmagasabb élelmiszer-biztonsági szabvány. Ezzel garantáljuk a partnereinknek: minden normának megfelelünk. Büszkén hangoztatom minden lehetséges alkalommal azt is, hogy magyar alapanyagokból kiváló magyar erméket gyártunk itt, Magyarországon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.