Heves megye egyik legkisebb településén, Terpesen működik a térség egyik legnagyobb foglalkoztatója, amely egyébként az ország egyik legjelentősebb háztartási vegyiáru-gyártó vállalkozása.
A Gironde Kft. nyolcvan embernek munkát adó üzemében elsősorban kozmetikai cikkeket és különböző tisztítószereket állítanak elő. A cég idén ünnepelte alapításának huszadik évfordulóját, egyre jelentősebb eredményeket elérve az utóbbi években. Immár hét gyártósoron folyik a termelés, egy önerőből épült, háromezer-négyszáz négyzetméteres gyártó- és raktárépületben.
– Két évtizeddel ezelőtt tulajdonképpen autólégfrissítők gyártásával kezdtük a működésünket, mindössze nyolc emberrel. Azóta a létszámunkat megtízszereztük, sőt, országszerte jelen lévő képviselőinket is számításba véve összességében 92 embernek adunk munkát. Az árbevételünk folyamatosan emelkedett, tavaly átléptük a bűvös, évi kétmilliárd forintos határt. Ma már a huszonnégy hazai, nem multinacionális gyártó között vezető szerepet töltünk be – jelentette ki méltán büszkeséggel Csepcsányi Béla, a Gironde Kft. ügyvezető igazgatója.
A vállalkozás célul tűzte ki, hogy minden egyes termékénél megvalósítja a kiváló minőség, az esztétikus csomagolás és a kedvező ár hármas egységét. Ennek megfelelően termékeik ár-érték aránya a legjobbak között van, beleértve a multinacionális termékeket is. Fontosnak tartják azt is, hogy a minőség állandó legyen, a vásárlók tényleg azt kapják, amit elvárnak és megszoktak a produktumoktól. Ennek is köszönhető a portékáik iránt immár két évtizede tartó rendkívül nagy vásárlói érdeklődés. Gyorsan reagálnak a vevői szokások alakulására is, akik kedvezőbb áron szeretnének kapni olyan minőséget, amelyet a nagy, ám jóval drágább márkáktól is megszokhattak.
– A válság beköszöntével a vevők fokozottan árérzékenyekké váltak. Mi a Lorin márkanevű termékeinkkel minőséget adunk kedvező áron. Ennek köszönhetően az elmúlt hat évben a forgalmunk megduplázódott. A szűkösebb anyagi lehetőséggel bírók számára kifejlesztettük a Tis és Dello termékcsaládot – beszélt az elmúlt időszakról az igazgató. Hozzátette, hogy a képviselőik folyamatosan fölmérik a vásárlói igényeket. Mivel a cég termékei két német diszkontlánc kivételével az összes hazai bolthálózatban, a falusi ABC-ktől kezdve a százforintos boltokon át a hipermarketekig elérhetők, így széles körűek a visszajelzések. Ennek következtében megtudják, hogy a vásárlók milyen illatú, típusú, kiszerelésű, árkategóriájú kozmetikumokra, tisztítószerekre vágynak. Évente több alkalommal végeznek piackutatást országos szinten.
– Az információk és a nemzetközi trendek alapján vegyészeink kifejlesztik laboratóriumunkban a kívánt árucikkeket, amelyek mintáit a környéken élők tesztelik. Több korosztályba tartozó, eltérő társadalmi és anyagi helyzetű háziasszonytól kapunk visszajelzéseket. Rugalmasan és gördülékenyen tudunk reagálni a piac kihívásaira, ezért mi általában fél éven belül meg tudunk jelenni egy-egy új mosogatószerrel vagy tusfürdővel a piacon. Hamarosan a legújabb fejlesztésű Just háztartás-vegyipari termékcsaláddal bővül a választékunk – ismertette a termékfejlesztés menetét Csepcsányi Béla.
A cég árbevételének hatvan százaléka származik a saját gyártói márkákból, negyven százalékban pedig a partner áruházláncok (Reál, Tesco, Spar, SCA-Tork) márkáiból. Igyekeznek megtartani ezt az egyensúlyt, hogy ne függjenek egy-egy adott cégtől.
A munkanélküliség által sújtott térségben igazán nagy jelentősége van annak, hogy a cég nyolcvan embernek biztosít, zömmel speciális szakképzettséget nem igénylő, betanított munkát.
Csepcsányi Béla elmondta, hogy a magas szakértelmet kívánó munkakörökre bizony nehéz megfelelő embert találni, de azért igyekeznek fiatal, ambiciózus szakemberekkel erősíteni a csapatot. A Gironde Kft.-nél többségében környékbeli lakosok dolgoznak, a foglalkoztatottak hatvan százaléka pedig már legalább tíz éve áll a vállalkozás alkalmazásában. A férfiak és nők aránya közel egyforma.
Visszatérnek az autóipari termékekhez is
A terpesi cég három kiemelt területen értékesíti termékeit. Első, s egyben a legstabilabb, legfontosabb piacuk a boltokban a vásárlóknak értékesített kozmetikai és háztartás-vegyipari termékeké. A második a szintén általuk kifejlesztett Giro és Hospi elnevezésű fertőtlenítőszer család, amelyeket főképpen közintézményeknek, szállodáknak, vágóhidaknak szállítanak. A harmadik pedig, amellyel némiképp visszatérnek a kezdetekhez, az autóiparral kapcsolatos. Már nem illatosítókat készítenek, mint a cég indulásakor, hanem szélvédőmosóval, illetve különböző autóápolási cikkekkel is szeretnék megvetni lábukat ezen a jelentős piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.