BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Előnyt jelent a letisztultság

A komplex és zavaró üzenetek helyett az egyszerű, világosan kommunikálható üzeneteké a jövő – vélik az egyszerű márkaépítés, a Simplicity hívei. A szerdán tartandó Brandfestival fókuszában az új stratégia áll

Az egyszerű márkaépítés, a letisztultságot képviselő „Simplicity” lesz az idei Brandfestival fő témája. A Brandfestival Magyarország legjelentősebb márka- és vállalati stratéggia konferenciája, valamint a szakma rendszeres csúcstalálkozója. Az esemény középpontjában idén az egyik egyre inkább terjedő stratégia, illetve márkaépítési filozófia, a komplexitást kerülő egyszerű brandfejlesztés módszertana áll. Az eseményen nem csupán a hazai szakma krémje, valamint a Nemzetgazdasági Minisztérium képviselteti magát, hanem Alan Siegel, a Siegel+Gale Chairman Emeritusa, a Simplicity atyja is jelen lesz.

Az egyszerűség egyik iskolapéldája az Apple, amelya korábbi rendszerekhez képest egy átlátható, felhasználóbarát rendszert alakított ki, ebben is rejlett a sikere” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Barna Tamás a Republic Group ügyvezető igazgatója. Barna szerint több más példát is lehetne említeni, ilyen például a Philips vagy a Google.

Barna Tamás szerint a trend mögött álló okok egyike, hogy túlkommunikált korban élünk. Ma egyetlen újságból több információ zúdul ránk, mint a tizennyolcadik században élőkre évek alatt. Az ebben való eligazodás nem egyszerű. Olyan mennyiségű információt kell feldolgoznia a fogyasztóknak, hogy ebben tájékozódni nagyon nehéz. Azok a cégek ugyanakkor, amelyek egyszerű termékekkel, egyszerű kommunikációval állnak elő, ebből kézzelfogható előnyt tudnak kovácsolni maguknak. A másik ok, hogy a fogyasztók felismerték, bizonyos márkák szeretnek elbújni a komplexitás mögött, ez pedig nem jó üzenet. A végeredmény ugyanaz: a fogyasztók tudatosan keresik az egyszerű üzeneteket, és az egyszerű termékeket.”

A Simplicity felívelése részben azzal is magyarázható, hogy 2008 óta a válság miatt jelentősen kevesebbet költenek a cégek márkaépítésre, az ilyen irányú tevékenység visszaszorult. Ennyi év után azonban most már muszáj költeni erre is, a simplicity-be történő invesztálás viszont jobban megéri, mint a hagyományos eszközök igénybevétele.

Az egyszerűség stratégiai alkalmazása üzletileg is kifizetődőnek tűnik. A Simplicity-t alkalmazó brandek szignifikánsabban jobban teljesítenek más mutatókhoz képest, így jelentősen túlszárnyalja az ilyen cégek eredményessége a DAX, a Dow Jones, vagy akár az S&P eredményességét. A Brandfestival elnöke felhívta a figyelmet arra is, hogy az egyszerű márkaépítés atyja, Alan Siegel is részt vesz és felszólal a szeptember 11-én megrendezendő eseményen. A Simplicity-pápa nagysikerű könyve, a Csak egyszerűen” az ilyen típusú márkaépítés alapműve.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.