BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felsővezetékes Scania kamion

A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül. A járműveken a fülke mögött található az áramszedő berendezés, amely segítségével a villamoshoz hasonlóan, felsővezetékből nyeri az energiát.

A Scania és a Siemens közötti együttműködés  eredményeként Svédország lehet az első országok egyike, ahol elektromos árammal hajtott nehéz-tehergépkocsik üzemelnek.

A  Scania  tehergépkocsi  tesztelése  hamarosan  megkezdődik  a Siemens két kilométer  hosszú tesztpályáján. A járművet Södertälje-ban szerelték össze, az  áramszedő  Németországban  fog  rákerülni. Ezek után visszatér Svédországba, hogy a Scania Kutatási-Fejlesztési Központjában  beépítsék  az  elektromos  hajtásláncot. Csak ezek után válik teljessé  a  rendszer,  aminek  működését  a  Siemens  tesztpályáján fogják megvizsgálni és kiértékelni.

„A felsővezetékes tehergépkocsik leginkább a gyakran használt, fix utat követő szállítási útvonalak esetében használhatóak, mint például fémmegmunkáló üzemek és kikötők, vagy bányák és feldolgozó egységek között” – mondta a Scania projekt menedzsere Christer Thorén.

A  projekt  részeként  teljes  egészében  elektromosan működő útszakaszokat lehet létrehozni Svédországban. Az új technológia segítségével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé.

A   Scania ugyanakkor olyan hibrid meghajtáson is dolgozik, amelynek elektromos áramelllátása kiegészíthető a felső vezetékekből nyert energiával. Ezeken az utakon a járművek kizárólag az  elektromos   energia   felhasználásával is
közlekedhetnek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.