BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Békebeli jaffa, elefántos orrszívó

Az idei Magyar Termék Nagydíjon a Kiírók Tanácsának döntése alapján 65 cég 78 terméke vagy szolgáltatása érdemelte ki a minőségtanúsító elismerést, valamint a tanúsító védjegy egyéves díjmentes használatát; Somogyból három cég, az egyik megosztva

Idén a Fonyódi Ásványvíz Kft. ötféle ízű szénsavas üdítőital-termékcsaláddal pályázott a Magyar Termék Nagydíjra: citrom, málna, jaffa, körte és meggy. – 2009-ben és 2010-ben is már sikeres pályázatokat nyújtottunk be a natúr- és ízesített forrásvíz kategóriában – mondta lapunknak Molnár Beáta, a 2005 óta száz százalékos horvát tulajdonú Fonyódi Ásványvíz Kft., a Jana termékcsalád kizárólagos magyarországi forgalmazójának ügyvezetője. – A beltartalomra és a külső megjelenésre vonatkozó fejlesztéseinket a tavalyi év közepén kezdtük meg. Az ízek terén az volt a célunk, hogy megőrizzük-visszahozzuk a békebeli ízvilágot, mint például a hajdani legendás málnaszörpét, jaffaszörpét. A megjelenésben azonban igyekeztünk a mai modern trendet figyelembe venni; a palack és a címke is az adott gyümölcsre jellemző színt öltötte magára. Átöltöztettük egyébként a szénszavas és szénsavmentes termékcsaládot is; a polcokon kékben és rózsaszínben jelennek meg a termékek. Kiszerelések terén is végeztünk fejlesztéseket, a 1,5 literes mellett már a 0,75 literes termékeink is elérhetőek. A Magyar Termék Nagydíjat az ötféle ízesítésű Fresh and Light termékcsaládunk pályázata kapta és örömünkre nem csak e kitüntető címet, hanem a pályázat egyik különdíját, a Hungexpo által felajánlott különdíjat is elnyertük vele. A jövőre ötven éves fonyódi márka az ismét elnyert pályázattal hűen tükrözi a magyar termékek kiváló minőségét.

Dr. Benny elektromos orrszívó – ezzel a termékkel a siófoki Kaona Műanyagipari Kft. lett nagydíjas, megosztva egy balatonalmádi céggel. – Cégünk, illetve jogelődje húsz éve van jelen a piacon, százhetven dolgozónak adunk munkát, az egyik legnagyobb gyártással foglalkozó vállalkozás a miénk Siófokon – adott rövid áttekintést a száz százalékban magyar tulajdonú, kétmilliárd forint éves árbevételű Kaona Kft.-ről Purgel Csaba gyárvezető. – Műanyag termékeket készítünk, például porszívófejeket. De a Flextronicsnak és a Zollnernek is szállítunk. Ami a pályázatnyertes orrszívót illeti: a nyugat-európai piac nem fogadja el a porszívóra szerelhető változatot, a kézi pumpás orrszívó azonban gyenge. Ezt a piaci űrt felismerve kezdtük el a kicsiny, steril készülék kifejlesztését. Ami nem igényel elektromos hálózatot, adapterrel, vagy akár egy USB-csatlakozással laptopról is feltölthető. S ami nagyon lényeges, bababarát, hiszen alapvetően a kisgyermekek légzésének megkönnyítését, orrváladékuk eltüntetését szolgálja. Az elefántot formázó készüléket magyar mérnökök, technikusok fejlesztették ki és az alkatrészeket is idehaza állítjuk elő, szereljük össze.

A Magyar Termék Nagydíjat ítélték oda a T-T Ablak Kft.-nek: a rangos elismerést Tóth Gábor ügyvezető, a kaposvári vállalkozás egyik tulajdonosa vette át a közelmúltban a Parlamentben.

– Igyekeztünk jó érzékkel kihasználni a rendelkezésre álló lehetőségeket, bár az építőipar mélyrepülését cégünk is megérezte – hangsúlyozta az ügyvezető. – Induláskor egy lapra tettünk fel mindent, s lényegében az elmúlt másfél évtized során nem változott üzletpolitikánk: minőségi termékek gyártásával foglalkozunk.

Kezdetben kizárólag műanyag nyílászárókat készítettek, s építettek be, majd a fejlesztési programnak köszönhetően később alumínium termékek gyártására, forgalmazására is áttértek. Az ágazatban tapasztalt visszaesés rányomta bélyegét a forgalomra: 2007-ben még közel egymilliárd forint bevétele volt az akkor csaknem 70 dolgozót alkalmazó cégnek, ám a válság éveiben is az élmezőnyben maradtak. Tavaly mintegy 550 millió forint árbevételük volt, a növekedést jelzi, hogy az idén nagyjából 580 millió forinttal kalkulálnak. Tóth Gábor rámutatott: olyan piacon álltak helyt, ahol egyre kevesebb a megrendelés, s kíméletlen árverseny folyik a gyártók között.

– Somogyban, illetve a dél-dunántúli régióban a korábbi töredékére zuhant vissza a családi ház, illetve a társasház építés – húzta alá. – Jószerivel az európai uniós támogatásból készült nagy beruházások maradtak: ebben a szegmensben igyekeztünk sikeresen szerepelni.

Biztosra ment a kaposvári cég, ezért az elmúlt időszakban több külföldi munkát is megpályázott. Speciális minősítésüknek köszönhetően bekapcsolódtak a moszkvai magyar nagykövetség felújítási munkálataiba, s a brüsszeli nagykövetségen pedig golyóálló ablakokat építettek be. Jelenleg is több nagy fővárosi projektnél dolgoznak a munkatársaik: egy világcég új kutató-fejlesztő központjának építésén vesznek részt. A külföldi nyitás jegyében Svájcban egy panzió felújításába kapcsolódtak be, s ígéretes egyeztetéseket folytatnak egy német lakópark-tulajdonossal: ha aláírják a megállapodást, akkor 2500 négyzetméternyi felületű nyílászárót készíthetnek el. Tóth Gábor amondó: régóta dédelgetett vágyuk válhat valóra, ha hosszú távú üzletet köthetnek a német építőipari társaságokkal.

– Úgy érzem, hogy a hazai piacon letettük már a névjegyünket – emelte ki. – Igen sok helyen dolgoztunk, partnereink tisztában vannak azzal, hogy a minőség, a megbízhatóság alapérték számunkra.

A minőség európai útlevelévé vált

A Magyar Termék Nagydíj pályázat a minőség versenyét is gerjeszti, ehhez friss szemléletre, megújulási képességre, innovációra is szükség van, mely a munkaalapú gazdaság pillére, amelyben az ipar, a termelés, a színvonalas minőségi termék, vagy szolgáltatás előállítására helyezi a legfőbb hangsúlyt – olvasható a pályázati kiírásban. A Magyar Termék Nagydíj kitüntető cím és tanúsító védjegy a „tanúsított minőség európai útlevelévé” vált tizenhat esztendő alatt; a minőség hagyományt teremtett.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.