BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még a költségek megtérülését várja a Mol új üzletágától

MOBILPIAC A Mol Nyrt. már akkor is elégedett lesz a sajátmárkás mobil üzletágával a következő egy évben, ha a forgalom fedezi a mintegy 100 millió forintra tervezett marketingkommunikációs ráfordításokat. Horváth Dori Jenő, a társaság magyarországi kiskereskedelmi forgalmáért felelős igazgatója elmondta, a mobilüzletág illeszkedik a Mol stratégiájába, mivel igyekeznek minél több olyan szolgáltatást nyújtani, ami hozzájuk köti a vásárlókat. Úgy vélte, a mobilüzletágnak van jövője, mivel a magyar felhasználók 60 százaléka még mindig előre feltöltött kártyával telefonál. Szerinte növeli az esélyeket az is, hogy a mobilvásárlást összekötötték a Multipont lojalitás rendszerrel.

Az igazgató elmondta, az üzletág indítása nem igényelt nagyobb fejlesztést, igaz, a Mol jelentős összeget költött arra, hogy előre kifizette a telefonokat és a kártyákat. Szerinte fél év elég lesz ahhoz, hogy megtapasztalják, merre halad a mobilüzletág, ám ahhoz, hogy eldőljön, sikeres lesz-e a Mol mobile, legalább egy év kell. Kifejtette, csak akkor terjesztik ki a mobilszolgáltatást más országokra, ha a Mol magyarországi hálózatában beváltja a hozzá fűzött reményeket. A Molnak éves szinten 50 milliárd forintos forgalmat jelentő kiskereskedelmi üzletágról elmondta, hogy ebből a dohányáru több 10 milliárdot hozott. A kiesést azonban nemcsak az értékesítési és hirdetési bevétel elmaradása okozza, hanem az is, hogy a dohány miatt többen bementek vásárolni a shopokba, s ha már ott voltak, más kiegészítő termékeket is vásároltak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.