BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiába jó a termék, a világpiacon nehéz réseket találni

A közelmúltban rendezték meg Kecelen a T.G.-Virágdekor Szakképző Iskola és Kollégiumban a VI. Pálinka Ünnepet. A rendezvény védnöke, Jakab István az országgyűlés alelnökének a javaslatára 2013-tól a Kárpát-medencei Pálinka, Törkölypálinka és Párlat Verseny nevet viseli. A 328 minta között több mint 40 a Délvidékről, Erdélyből, Felvidékről és Bulgáriából érkezett. Vajon a nemzeti italunk elérheti-e ugyanazt az ismertséget és népszerűséget a világon, mint amivel a francia konyak, a skót whisky, az orosz vodka vagy akár a mexikói tequila rendelkezik a világ fogyasztói közönsége előtt?

Dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum vezérigazgató-helyettese lát erre esélyt. Igaz, rengeteget kell dolgozni, előbb az ismertség, majd később a népszerűség megszerzése érdekében. A szakember – aki maga is a pálinkaünnep egyik felkért előadója volt – elmondta: minden nagy szakkiállításon és vásáron – Düsseldorf, London, Bordeaux, Sanghaj – ki kell állítanunk. Ez ugyan költséges, de az AMC támogatja a külföldi bemutatkozások lehetőségét anyagilag. El kell dönteni, melyek azok a célországok, amelyeket a pálinkatermelők meg akarnak célozni. Ezek között lehet a német vagy a lengyel, esetleg az oroszországi piac. Az ázsiai országokat is érdemes feltérképezni. A szakember szerint célszerű lenne egy standard exportpálinka megjelenési formát kialakítani egy arculati kézikönyv alapján. A hazai pálinka-előállító termelőknek meg kell egyezniük a megjelenés, a homogén termékmennyiség és a minőség érdekében. A szakember szerint barack-, alma-, szilva- és törkölypálinkából lehetne nagy tételekkel megjelenni a külhoni piacokon. Ezekből a termékekből lehet nagy mennyiséget előállítani idehaza, a jelenlegi gyümölcstermő terület alapján.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.