A turisztikai értékek, termékek, vonzerőt jelentő programok eladhatóságát akarják növelni Baranya megyében egy új képzési program keretében. A CMC projekt nemzetközi „Shopping Tréner” képzését tavaly Vicenzában készítették elő, ahol a turisztikai, kreatív ipari és klaszterfejlesztések összehangolása volt terítéken.
A hazai, Baranya megyei kétnapos tréningre februárban kerül sor a kreatív ipar pécsi központjában, a KOHÓ-ban. A kiválasztott és itthon kiképzett trénerek adják majd át vállalkozási, manufakturális szinten a tudást a termékmenedzsereknek, akik ezt közvetlenül tudják majd alkalmazni munkájukban. Az előadásokon és esettanulmányokon keresztül hasznos információkhoz és a széles körű részvétel által előnyös kapcsolatokhoz juthat minden résztvevő, amellett, hogy részévé válik egy nemzetközi projektnek.
A CMC projekt célja, hogy a projektben közreműködő országok – Olaszország, Románia, Szlovákia, Szlovénia, Magyarország – turisztikai helyszíneinek vonzerejét növelje azáltal, hogy fejleszti a kapcsolódó klaszterek szolgáltatásait és kapacitását, olyan specifikus tevékenységeken keresztül, amelyek a turizmus, a termelés és a kultúra összekötésére hívják fel a figyelmet, és ehhez fejlesztik az erőforrásokat.
A program keretében a shoppingtrénerek feladata olyan helyi termékmenedzserek képzése, akik menedzseri és marketinges feladatokat látnak el kombinálva egy közös módszertan szerint, úgy, hogy a leghatékonyabb kreatív ipari termékmenedzsment jöjjön létre, amely egyszerre segíti a gazdaságot, és vonzza be a turistákat a régióba. A februári képzés tananyaga a kamarai tervek szerint akkreditációra kerülhet a közeljövőben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.