SZOLGÁLTATÁS Tovább csökkent tavaly a pozsonyi Milan Rastislav Stefánik repülőtér (BTS) utasforgalma, ugyanakkor a légikikötő növelte nyereségét – tájékoztatott a BTS sajtóosztálya. A pozsonyi repülőtér utasforgalma tavaly 1 millió 373 ezer fő volt, ez megközelítőleg 3 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban.
A 2012-es évhez képest három százalékkal csökkent az utasok száma, miközben a repülőtéri társaság az utasforgalom 5 százalékos csökkenésével számolt – mondta az eredményekről Ivan Trhlík, a BTS vezérigazgatója.
A pozsonyi légikikötő, az utasforgalom csökkenésének ellenére, 2013-ban növelte nyereségét. A BTS adózatlan üzemeltetési nyeresége tavaly 6,3 millió eurót (ez csaknem 1,9 milliárd forintnak felel meg) tett ki, ami 54 százalékos éves szintű növekedés a 2012-ben kimutatott 4,1 millió euróhoz (hozzávetőlegesen 1,2 milliárd forint) képest.
A vállalat indoklása szerint a nyereség emelkedése, a bevételeik növekedése mellett leginkább az üzemeltetési költségek csökkentésével volt magyarázható.
A pozsonyi repülőtér Szlovákia legnagyobb és egyben egyetlen európai léptékben is jelentős forgalmat lebonyolító nemzetközi légikikötője. Utasforgalmának többségét a menetrendszerű járatok utasai adják, ezeket jelenleg hat légitársaság üzemelteti közel harminc célállomásba.
A Pozsonyból menetrendszerinti és rendszeres charter járatokat indító légitársaságok közül már évek óta a Ryanair járatai bonyolítják le a legnagyobb utasforgalmat, a teljes utasforgalom mintegy kétharmadát. A BTS 2012-ben átadott új terminálja évi 5 millió utas ellátására képes.
Az utasforgalom szempontjából a BTS eddig 2008-ban zárta a legjobb évet, 2,2 millió utassal. Az utasok száma ugyanakkor az ezt követő években, a gazdasági válság nyomán folyamatosan csökkent, tavalyelőtt 11, tavaly pedig 3 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.