Soroksáron vett telket harmadik magyarországi áruháza számára az IKEA, azonban koránt sincs döntés az építkezés megkezdéséről. Miután tegnap a prágai reptéren törölték a budapesti járatot, nem érkezett meg Marek Feltl ügyvezető igazgató a sajtótájékoztatóra, ahol azért elmondták, hogy a cég a piac alakulásától teszi függővé a beruházás indítását. Ezzel szemben az elkövetkező években új áruházak nyitását tervezik Prágában, Plzenben, Hradec Královéban és Kassán. Az IKEA szempontjából egy áruház létesítésének feltétele, hogy egyórai autózásra eső körzetben 600 ezer lakos legyen. Mindenesetre tavaly Marek Feltl, a már régen esedékes hálózatbővítést firtató kérdésünkre azt válaszolta, hogy már a válság előtt megkezdődött a helyszín kiválasztása, ám a következő 6-7 éven belül nem várható a harmadik magyar IKEA létesítése.
Addig a meglévő egységeket fejlesztik. Tavaly 1,6 millió eurót fordítottak a budapesti áruház felújítására, Budaörsön pedig nyár elejére végeznek a 4 millió euróba kerülő munkával, ami révén megkétszereződik az étterem területe. Ez racionális döntésnek látszik, hiszen az IKEA Lakberendezési Kft. árbevételének 5 százalékát adja a két étterem. És az nem kevés pénz, mert az augusztus 31-én zárult üzleti évben már meghaladta a 35 milliárd forintot a társaság forgalma. Az áruházakba látogatók száma kis mértékben 4,5 millióra csökkent, ugyanakkor két százalékkal közel 2,6 millióra nőtt a fizető vásárlók száma, és emelkedett a kosárérték is. Nagy mértékben, 3,03 százalékról 0,61 százalékra mérséklődött ugyanakkor a vállalat árbevétel-arányos eredménye.
A társaság célja, hogy a jelenlegi 21,9 százalékos piaci részesedését öt éven belül 25 százalékra emelkedje. Ebben segíthet a webáruház, amit 2016 nyarán indítanak be. Úgy tudni, az IKEA egyszerre vezeti be az e-kereskedelmet a cseh, a magyar és a szlovák piacon. Ezáltal nyugodtan elodázhatja a döntést a harmadik áruház építésének időpontjáról, hiszen így országszerte elérhető lesz a teljes kínálata. A 26 országban 303 áruházzal rendelkező IKEA csoport tavaly öt áruházat épített, ebből kettőt Kínában. A következő célterület India lesz, ahol már 25 éve gyártat a cég.
Akkor a bútorgyár árbevétele 14,256 milliárdról 14,122 milliárd forintra csökkent és az adózott eredmény a 2011-es 973 millió forinttal szemben félmilliárdos veszteség lett.
Akkor a bútorgyár árbevétele 14,256 milliárdról 14,122 milliárd forintra csökkent és az adózott eredmény a 2011-es 973 millió forinttal szemben félmilliárdos veszteség lett.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.