BUX 43,457.58
+4.02%
BUMIX 3,956.67
+0.14%
CETOP20 2,013.3
+1.85%
OTP 10,465
+5.66%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.64%
+0.85%
+2.13%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,600
-1.23%
RABA 1,170
-0.85%
0.00%
+0.49%
+0.65%
+1.40%
OPUS 189.8
+0.53%
-1.60%
-0.12%
0.00%
+2.34%
OTT1 149.2
0.00%
+1.95%
MOL 2,842
+5.26%
+0.26%
ALTEO 2,360
-1.26%
0.00%
+0.20%
EHEP 1,770
+11.32%
+9.79%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.87%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.47%
-0.38%
+2.92%
+4.05%
-2.99%
+0.81%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,470
-7.22%
+0.44%
NAP 1,210
+1.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kevesebb üdítőital és gyümölcslé fogy

KERESKEDELEM Egyre kevesebb üdítőt és gyümölcslevet vásárolnak Magyarországon, az éves szinten 170 milliárd forint termelési értéket előállító gyártók tavaly 8 százalékkal kevesebb terméket adtak el a magyar piacon, mint az előző évben – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. A szervezet tájékoztatása szerint az alkoholmentes italok forgalma 827 millió literre esett a 2012-es 896 millió literről.

A szénsavas üdítőitalok piaca már egy évtizede folyamatosan csökken, tavaly 31 százalékkal kevesebb fogyott, mint a legmagasabb fogyasztás évében, 2003-ban. A negatív trend 2013-ban sem fordult meg, a gyártók tavaly 12 százalékkal kevesebb terméket adtak el, mint 2012 hasonló időszakában. A gyümölcslevek fogyasztása 1 százalékkal csökkent tavaly, a 2007-es csúcshoz képest azonban 35 százalékkal fogyott kevesebb a boltokban ezekből a termékekből.

A szövetség szerint az üdítőitalokat sokan teszik felelőssé a világszinten egyre komolyabb problémát jelentő elhízásért. Az üdítőitalokkal elfogyasztott kalória azonban csupán átlag 1,5-2 százaléka a magyar felnőtt lakosság teljes napi kalóriabevitelének.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek