BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Knorr-Bremse gyár Kecskeméten

A Knorr-Bremse tegnap hivatalosan is megnyitotta új, korszerű haszongépjármű rendszereket gyártó és 117 mérnöknek munkát adó fejlesztő központját Kecskeméten. A létesítmény révén fokozódott a vállalat hatékonysága és erősödött a versenyképessége

A tegnap megnyitott új üzem alig egy kilométerre található a régi Knorr-Bremse gyár – az egykori Szerszámgépipari Művek – telephelyétől, amely az elmúlt évek során számos felújításon esett át, de az 1960-as évekből származó gyárépületet már átalakítással sem lehetett alkalmassá tenni a mai követelményeknek. Ezért a Knorr-Bremse Kecskemét iparterületén mintegy hatmilliárd forintos zöldmezős beruházásba kezdett, amelyhez az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési irányzatból 1,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert el. Az új létesítmény révén 110 új munkahely létesült, így jelenleg több mint 900 munkavállaló dolgozik a haszongépjárművek fékberendezéseinek fejlesztésén és gyártásán a közel 9 hektáron épült 19 ezer négyzetméteres komplexumban.

Az új gyárüzem mellett egy új teszt- és fejlesztési központ is létrejött, mivel a régi már nem tudott lépést tartani a magyarországi fejlesztési projektek növekvő számával, és az ezzel összefüggő laboratóriumi mérések és szimulációk iránti igények növekedésével. Heinz Hermann Thiele, a Knorr-Bremse vállalatcsoport felügyelő bizottságának elnöke elmondta, hogy 117 szakember dolgozik a kutatás-fejlesztési részlegben.

Lepsényi István vezérigazgató kiemelte, hogy minden egyes munkatárs nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat működése közben sikerüljön felépíteni egy komplett új gyárat. Ma már a Knorr-Bremse vállalatcsoportnak komoly kapacitású gyárai vannak Indiában és Kínában is, ám Kecskeméten nem lett kevesebb a munka. Ez azt jelenti – hangsúlyozta a vezérigazgató –, hogy komoly munkával még ilyen rendkívüli körülmények között is javult a versenyképességünk.

Palkovics László járműtechnológia és platformfejlesztési elnökhelyettes hozzátette, hogy a Knorr-Bremse vállalatcsoport életében a kutatás-fejlesztés meghatározó szerepet játszik. Ezen belül a magyarországi K+F tevékenység rohamosan fejlődik, amelyet a mérnökök és az új fejlesztési projektek számának bővülése is jól érzékeltet. A közúti üzletág fejlesztési kapacitásának bővítése érdekében határoztak arról, hogy a kecskeméti adottságokra építve létrehozzák ezt a korszerű fejlesztő és tesztközpontot, ahol a termékjóváhagyás is fontos szerepet kap. Az új K+F központ a funkcionális és élettartam vizsgálatok mellett a jövőben elemzéseket, mérnöki szolgáltatásokat is végez az európai Knorr-Bremse gyárak számára. Öt év leforgása alatt a Knorr-Bremse mintegy 500 millió eurót fordított világszerte korszerű gyártóüzemek és épületek létrehozására. Csak a tavalyi évben az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Brazíliában, Indiában és Olaszországban nyíltak új üzemek. A konszern Budapesten már 2010-ben megnyitotta az új vasúti jármű rendszer részlegét. Az elmúlt öt évben a csoport Magyarországon mintegy 120 millió eurót fektetett be, és csaknem 2000 főt foglalkoztat a vasúti jármű és haszongépjármű fékrendszerek fejlesztése és gyártása területén.

Cégtörténet

A Knorr-Bremse az 1920-as években kötötte az első licenc-megállapodásokat vasúti járművek fékberendezéseinek felszerelésére. A kapcsolatok új életre keltek 1959-ben a vasúti ágazatban új licencmegállapodások aláírásával, majd 1969-ben a haszongépjármű szektorban is. Ez alapozta meg egy teherautó-fékgyártó vegyesvállalat létrehozását 1989-ben. A Budapesten létrehozott leányvállalat 1995-ben megkezdte a fékalkatrészek gyártását a vasúti járművek számára, majd 1999-ben megkezdte a munkát a kutatási és fejlesztési központ is.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.