BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Magára talált a Seat, itt a legszebb kombi - fotóval

Sok év vergődés után láthatóan magára talált a Seat. Dobták a fura magasított kvázi-egyterű dizájnt és hagyományos autókat kezdtek építeni. Ez már az anyakonszernnél, a Volkswagennél is bevált, érdemes volt tehát olyan kocsikat gyártani, amit a vásárlók keresnek.

Korábban formatervezői körökben borzadva emlegették, hogy a spanyol márka egykor sikeres Toledo szedánja helyett annak idején valami magas, csapotthátú izét dobtak piacra.

Volt is dolguk a marketingeseknek azzal, hogy megideologizálják ezt a gyár számára nyilván káros cselekményt. Mert bizony hiába a korszerű motorok, a kiváló felfüggesztés, ha a szedán vásárlók szedánt akarnak venni.

Hasonló zsákutcába futott jó tíz éve a Renault is a VelSatis-szal, ami hiába volt egy kiválóan vezethető, kényelmes és sokoldalú kocsi, el nem ismert zseni maradt, mert a felső középkategória vásárlói csökönyösek: nekik szedán kell és punktum. Vagy egy szedánból képzett kombi.

Na, ezt az igény szolgálja ki a Seat Leon ST, ami a Sport Tourert jelent és szép lett, még szebb is mint egy Audi kombi. A piac honorálta is az alkotók törekvését, hiszen tavaly amikor 1,8 százalékkal szűkült az EU és az EFTA országok autópiaca, a Seat eladásai 11 százalékkal nőttek. Az idei első két hónapban pedig az európai forgalom ugyan hat százalékkal bővült, a Seaté viszont 12,1 százalékkal.

Magyarországra is megérkezett tehát a Leon kombi változata, amely a három- illetve az ötajtós Leont követi a piacra lépésben, teljessé téve a Seat kínálatot a sportos kompakt modellek kategóriájában. A kocsi hátulsó részének 27 centiméteres túlnyúlása jelzi a nagyon bőséges csomagteret, miközben a sarkos hátsó szélvédő üveg, a finoman lekerekített tetővonal és az izmos „vállak”  a  dinamikus vezetési élvezetet hangsúlyozzák.

A ruha alá aztán a VW konszern – jórészt Győrben készülő – korszerű motorjai kerülnek, úgyhogy nincs mit csodálkozni azon, hogy a vásárlók újra megszerették a Seatot.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek