2012-ről 2013-ra 24,3 százalékkal nőtt a törölt cégek száma hazánkban, így tavaly meghaladta a megszűnt vállalkozások száma a 36 ezret. Tavaly átlagosan 3000 vállalkozás szűnt meg havonta, ami naponta 100 cég törlését jelenti. Idén februárban már ezt a számot is túlszárnyalta a magyar cégvilág, ugyanis 2014 második hónapjában több mint 3600 cég megszűnését regisztrálták. Jól látható a cégek fogyása, mivel 2013-ban havonta átlagosan 2800 új cégalapításra 3000 törlés jutott. A tendencia továbbra is folytatódik, mivel januárban és februárban összesen több mint 5500 cégalapításra jutott több mint 6500 törlés.
A közép-európai régióban változatos a helyzet. Sok országban csökken a cégtörlések száma, míg hazánkban, Csehországban és Szlovákiában nőtt a számuk egy év alatt. Horvátországban 72 százalékkal csökkent a törölt vállalkozások száma, ami jogi változások következménye. 2012-ről 2013-ra a legnagyobb mértékben (121,5 százalékkal) Csehországban nőtt a megszűnt cégek száma, míg Lengyelországban csak 11,8 százalékos csökkenés következett be. Horvátországon kívül leginkább Szerbiában (-22,5 százalék) csökkent a cégtörlések száma.
A cégtörlések cégszámhoz viszonyított aránya alapján Magyarország a közép-európai mezőny felső részében található. Szerbiában a legalacsonyabb a cégtörlési index, mivel itt csupán a vállalkozások 0,8 százalékát törölték ebben az évben. Szlovéniában a legmagasabb ez az érték, ugyanis az országban tavaly a cégtörlések vállalkozások számához viszonyított aránya 8,9 százalék volt. Csehországban, ahol 2012-ről 2013-ra jelentősen megemelkedett a megszűnt vállalkozások száma, 5,2 százalékos értékével – a többi országhoz viszonyítva – még mindig alacsony a mutató.
Iparági szinten – nem meglepő módon – ott törlik a legtöbb céget, ahol a felszámolási eljárások száma is kiemelkedően magas. Az építőipar rendelkezik a legmagasabb törlési indexszel, itt egy éven belül minden tizedik vállalkozás megszűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.