Mint mondta, hisz a fejlődésben, húsz éve azonban úgy gondolta, utolérjük Ausztriát, ebben azonban csalódnia kellett. Hogy cége megtartsa pozícióját a nemzetközi versenyben, csökkentették a tarifákat és a költségeket, különleges irányítási rendszert vezettek be, gyors és rugalmas döntési mechanizmussal. Ugyanakkor az is fontos, hogy egy cég tőkeerős legyen, de ezt megoldották. A fejlesztésekre pedig egyrészt onnan van forrás, hogy húsz éve a profitot a vállalatba forgatták vissza, emellett giga-hiteleket vettek föl a növekedés érdekében.
Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a konszern hat magyarországi gyára termelésének több mint 90 százaléka az export, így számukra kedvező a gyenge forint. Mégis fontosabb a kiszámíthatóság, vagyis, hogy lássák, hosszabb távon mi fog történni az országban. Az oktatás, a támogatások és sok más dolog is meghatározza, hogy a Continental milyen irányokban és volumenben kíván Magyarországon bővíteni, újabb beruházásokat eszközölni.
Mindig van lehetőség fejlődni – emelte ki Rábai Dániel, rámutatva, hogy egy versenyelőny múló állapot, ezért folyamatosan meg kell tudni újulni. A piac meghatározó szereplőjeként, úttörőként és nem követőként kell fellépni, a sikernek az a titka, hogy figyeljük a környezet változásait és igazodjunk a vevők folyamatosan változó igényeihez.
Speciális a helyzetünk, mert egyszerre vagyunk gyártók és beszállítónk – mondta Dunai Zoltán, a hazai Stadler csoport vezérigazgatója, hozzátéve, hogy „a szolnoki gyárban az ottani versenylépesség fennmaradása a fontos, a MÁV és a GYSEV beszállítójaként pedig az, hogy nőjön a ránk elkölthető közpénz. Szeretnénk azt is, ha a szállításaink hozzájárulhatnának a hazai vasút versenyképességéhez.” Könnyebb eljutni egy kedvező szituációba, annál nehezebb a jó helyzetet megtartani. Kérdés, lesz-e néhány év múlva olyan termék, akire akkor is lesz kereslet.
Ingo Fröhlich, az autóimportőr Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy minél versenyképesebb Magyarország, annál nagyobb a márka esélye a piacon. A Daimler AG számára tehát fontos a magyar vásárlóerő alakulása. A cégvezető úgy látja, hogy egyértelműen javul magyar beruházási klíma, ezért a társaság nagyon jól érzi magát a mostani környezetben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.