Cégvilág

Újabb települések csatlakoztak a Mezőföldvíz Kft.-hez

Jövőkép A cég, ha befejeződik az integráció, a megye huszonöt legnagyobb, illetve Paks első öt cége között lesz

Paks Újabb települések csatlakoztak a paksi székhelyű Mezőföldvíz Kft-hez. A napokban több Paks környéki település, Dunaszentgyörgy, Gerjen, Nagydorog, Pusztahencse és Tengelic vezetőivel írtak alá szerződést, miután a polgármesterek úgy döntöttek, hogy a víziközmű szolgáltatás jövőbeli ellátását a Mezőföldvízre bízzák. A változást a víziközmű-szolgáltatásról szóló törvény indokolta, hiszen a jelenlegi üzemeltető a továbbiakban nem lesz alkalmas a feladatok ellátására. – A települések döntése pozitív visszaigazolás számunkra, és a társaság stabil műszaki és folyamatosan bővülő tulajdonosi háttere is garancia a települések fogyasztóinak biztonságos ellátására – húzta alá Csapó Sándor ügyvezető.

A szolgáltatóváltás az érintett községek érdekét szolgáló lépés volt, mert a jövőben már csak akkreditált, engedéllyel rendelkező vállalat tudja biztosítani a víz és szennyvízszolgáltatást a szigorodó jogi, műszaki és környezetvédelmi előírások közepette. A megkötött szerződések automatikusan hatályba lépnek, amikor a korábbi szolgáltató tevékenysége ellehetetlenül, illetve visszavonják az engedélyét. Erre várhatóan még ebben a félévben sor kerül.

Ezzel a csatlakozási hullámmal a cég megkezdte az integrációs tervében 2014-re előirányzott feladatok végrehajtását. A cég – ha befejeződik az integráció – a megye 25 legnagyobb, illetve Paks első 5 cége között lesz a foglalkoztatást, árbevételt, adófizetést tekintve. Szolgáltatási területe jelenleg négy megyében 44 településre terjed ki. 2013-ban elért árbevétele közel 2 milliárd forint, munkavállalóinak száma 250 fő. Mindez sok erőfeszítés, rengeteg munka eredménye, amire a jövőben is szükség lesz, hiszen stratégiai céljaik között a további bővítés és a hatékonyság növelése szerepel.

Az ügyvezető értékelése szerint egy jól szervezett, a nagyvállalati előnyöket jól kiaknázó, hatékonyan működő szolgáltató jött létre, amely arra törekszik, hogy a fogyasztói és tulajdonosi elvárásoknak eleget tegyen miközben dolgozói számára megfelelő munkakörülményeket nyújt.

A legfontosabb szempont ebben a – talán legkritikusabb közszolgáltatást ellátó – szakmában a megbízhatóság, a folyamatos rendelkezésre állás és a minőség. Ezek a fogalmak határozzák meg legjobban a mi szolgáltatásunkkal és a dolgozóinkkal szemben támasztott követelményeket is. Nem kisebb a feladatunk, mint a világ legellenőrzöttebb élelmiszerét, legfotosabb lételemünket, az ivóvizet kell biztosítani a nap 24 órájában, az év 365 napján, összegezte Csapó Sándor.

Kapcsolódó cikkek