Az erőmű üzletág esetleges eladásából származó bevételét az Alstom a megmaradó közlekedés üzletágának fejlesztésére fordítaná, kiváltaná hiteleit és készpénzt fizetne vissza részvényeseinek. A közlekedés üzletág központja a franciaországi St Ouen-ben van, a szegmens 60 országban aktív. A 2012/13. pénzügyi évben 5,5 milliárd eurós árbevételt ért el, és mintegy 27 ezer alkalmazottat foglalkoztat, közülük 9 ezret Franciaországban.
Az ügylet a verseny- és más hatóságok jóváhagyásán is múlna. A francia ipari szövetségek (AFEP-Medef) szabályai szerint, a végső döntést a részvényesek mondhatják majd ki. A Bouygues, amely az Alstom részvényeinek a 29 százalékát ellenőrzi, vállalta, hogy addig nem adja el a részvényeit, amíg a döntés meg nem születik. Jelezte még, hogy támogatja az Alstom igazgatótanácsának javaslatát.
Az igazgatótanács megvizsgálta a Siemens ajánlatát is és hozzáférést biztosít a vállalat számára mindazon információkhoz, amelyek alapján a cég kötelező érvényű ajánlatot tehet. Az ajánlatot az Alstom és részvényesei érdekeinek figyelembevételével értékelik majd, a meglévő kötelezettségek tükrében. A francia kormány – amely nem tulajdonos az Alstomban – már jelezte, hogy a Siemens részéről inkább részvénycserés ajánlatnak örülne. A Siemens állítólag fel is kínált egy olyan lehetőséget, amely szerint a francia társaság erőmű üzletágáért készpénzen felül saját vasúti üzletágának egy részével is fizetne. Ajánlata együtt 14,5 milliárd dollárt ér.
Az Alstom tavaly októberben jelezte, hogy legalább 1300 hőerőművi, informatikai és adminisztratív munkahelyet megszüntet, és eladja vasúti üzletágának egyes elemeit a „gyenge növekedési forgatókönyv” miatt. Kérdés, hogy ez utóbbi terv módosul-e, ha a szegmens tőkeinjekcióhoz juthat az erőmű üzletág eladásából.
Magyarországi jelenlét
Mindhárom társaság jelen van Magyarországon. Gyártást legtöbb helyszínen a GE folytat, egységei például gázmotorok, repülőgépek és olajipari berendezések gyártóinak a beszállítói, de van itt világítótest- és egészségügyi és banki tevékenysége is. Az Alstom főként a metrókocsik szállítójaként, a Siemens a Combino villamosokon, a Desiro motorvonatokon, közlekedés-biztonsági megoldásokon és energetikai beruházásokon keresztül ismert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.