Cégvilág

A Renault gyártja az új Smartot

Dieter Zetsche Daimler-vezér biztosra veszi, hogy üzletileg sikeres lesz az új négyüléses Smart ForFour modell, olyannyira, hogy végre nyereségessé teszi a Daimler konszern minikocsi márkáját, a Smartot.

„Az új ForFour egy megnyújtott ForTwo, tehát farmotoros és a Smart génjeit hordozza” – jelentette ki Dieter Zetsche, Annette Winkler, Smart márkaigazgató pedig hozzá tette, hogy az új modell tulajdonképpen a kétüléses ForTwo kombi változata.

A Smart ForTwo 1997-es premierjét követően – prémium árai ellenére – hamar megtalálta a helyét a mikro-autók piacán, a 2004-ben bemutatott ForFour azonban sosem volt sikeres. Olyannyira, hogy 133 ezer darab eladása után 2006-ban meg is szüntették a gyártását. Ezzel szemben a kétszemélyes Smartból az elmúlt év végéig 1,55 millió talált gazdára, igaz, az öt éves második generációs modellből tavaly hét százalékkal kevesebb, csupán 98 ezer kelt el.

A nyáron, a harmadik generációs ForTwo-val egyszerre debütáló új ForFourt a Daimler a Renault-val közösen fejlesztette ki és a márciusban a genfi autószalonon bemutatott új Twingo alapjaira épül a francia cég szlovéniai gyárában.

Rövid életű elődjéről most azt mondta Dieter Zetsche, hogy abban nem is volt meg az igazi „smartság”. Igaz is, hiszen az inkább a 2003-as Mistubishi Colt testvére volt: sok fődarabjuk megegyezett a karosszéria elemektől a felfüggesztésig és a japán cég hollandiai üzemévben szerelték össze.

Szakmai értesülések szerint az új ForFour külsőre emlékeztet a Renault Twingóra, de stílusa annál jóval sportosabb.

A Twingo ugyanakkor meglehetősen egyedi útra lép, és nem csupán azért, mert manapság, amikor a bevált modellek újabb generációs változatai egyre nagyobbak az előzőnél, az idei Twingo csak 3,6 méter hosszú és 1,64 széles. Hanem azért is, mert amíg Alec Issigonis, a MINI atyja nyomán a mai kisautók fronthajtásúak, a Twingo büszkén vállalja a farmotoros Renault-örökséget.

Genfben volt is csodálója rendesen, mert karosszériája izgalmas, a hátsókerék meghajtás révén kisebb a fordulókör-átmérő (szinte visszafordulhat egy zsákutcában), ugyanakkor ha gyakorlatilag nélkülözi is a csomagtartót, tényleg nem szűk négy felnőttnek. Nagyvárosban pedig nem kell ennél több.

Twingo Daimler Renault Smart
Kapcsolódó cikkek