Elmaradt a várakozásoktól a Google
A vártnál gyengébb negyedévet zárt a Google, az előzetes elemzői várakozásoktól mind az árbevétel, mind az üzemi eredmény elmaradt. A társaság 16,52 milliárd dolláros forgalomról számolt be a július-szeptemberi időszakra vonatkozóan, ez 20 százalékkal volt több, mint 2013. harmadik negyedévében, ugyanakkor minimális mértékben kisebb volt, mint amennyire számítani lehetett.
A vállalat üzemi eredménye az egy évvel ezelőtti 3,76 milliárd dollárról 3,72 milliárdra esett vissza. Bár ez a csökkenés kicsi, figyelemreméltó, hogy míg tavaly az üzemi eredmény elérte a bevétel 27 százalékát, addig idén a harmadik negyedévben már csak 23 százaléka volt. Az adózott eredménynél már látványosabb volt a visszaesés, a 2013. július-szeptemberi 2,97 milliárd dollárról 2,81 milliárd dollárra csökkent. A vártnál gyengébb adatok hatására a zárást követő kereskedés során kis mértékben csökkent a cég papírjainak értéke.
A Google a digitális hirdetési piac legnagyobb szereplője, az Egyesült Államokban például 38 százalékos a részesedése, míg a második Facebooké 9,7 százalék az eMarketer adatai szerint. Azonban a mobileszközök térhódítása komoly kihívást jelent a vállalat számára, hiszen a hirdetők is egyre nagyobb figyelmet fordítanak erre a platformra, és ezt a trendet egyelőre nem tudta még követni.
A vállalat bevételeinek közel 90 százaléka a harmadik negyedévben a saját oldalain, illetve a partner site-okon elhelyezett hirdetésekből származott. A cég jelentése szerint az egyéb bevételek értéke 1,84 milliárd dollár volt, ami a teljes forgalom 11 százalékát jelenti. A társaság részéről azonban egyértelműen érezhető a törekvés, hogy csökkentse függését a hirdetési piactól, így a jövőben várhatóan bővül majd az egyéb bevételek részesedése.


