BUX 52,169.8
-0.34%
BUMIX 4,272.85
-0.82%
CETOP20 2,447.09
-1.80%
OTP 17,300
-2.20%
KPACK 8,500
+2.41%
0.00%
0.00%
0.00%
-4.59%
ZWACK 16,700
+1.21%
0.00%
ANY 1,555
+0.32%
RABA 1,350
-1.46%
-0.20%
-0.59%
-0.59%
-0.80%
-0.90%
-2.91%
+0.48%
-3.45%
+1.38%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,684
+1.21%
+1.16%
ALTEO 2,270
-2.16%
+2.61%
-0.40%
EHEP 1,695
+3.04%
+1.27%
-0.60%
MKB 1,972
0.00%
-1.67%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
+1.89%
0.00%
-4.91%
-2.07%
-1.24%
NUTEX 15.08
-2.46%
GOPD 12,000
-6.25%
OXOTH 4,574
+0.04%
-1.85%
NAP 1,160
-34.83%
0.00%
-4.76%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Virágzik a take away – a neten sem az egészséges ételeket keressük

Az online ételrendelés forgalma gyorsabban növekszik és fejlődik, mint a klasszikus vendéglátásé. A statisztikák azt is megmutatják, hogy ha a neten is többnyire a nehéz, egészségtelen ételeket rendeljük. A házhoz szállító portálokat, éttermeket most először meg is versenyeztetik, a kedvencekre novemberben lehet szavazni.

Míg 2009-ben az e-kereskedelmi forgalom hazánkban kevesebb, mint 100 milliárd forint volt, és ennek 13 százalékát tette ki az internetes élelmiszervásárlás, a tavalyi, több mint 200 milliárdos online forgalomból már 14 százalékot hasított ki az ágazat az NRC piackutató adatai szerint.

Ezzel szemben a vendéglátóhelyek forgalma – a kereskedelmi szálláshelyek forgalmával együtt – a KSH szerint a 2009-es több mint 585 milliárd forintról 2013-ra alig több mint 655 milliárdra emelkedett. Az NRC egyik felmérésből az is kiderül, hogy bár a megkérdezettek több mint fele még soha nem rendelt ételt az interneten keresztül, 36 százalékuk már próbálta, 12 százalékuk pedig rendszeresen gyakorolja is ezt.

Magyarországon is virágzik a take away kultúra – vonta le a következtetést a Falatozz.hu, amely ez alapján úgy döntött: versenyt hirdet a hozzá hasonló házhoz szállító portálok, illetve éttermek között. A kedvencekre a kiazevetterme weboldalon lehet szavazni, november 1-től 31-ig.
A megmérettetés meghirdetése apropóján a Falatozz.hu egy felmérést is végzett, hogy megmutassa, saját tapasztalatai alapján mit is eszik „online” a magyar. Nos, a házhoz szállítás királya a pizza: a megrendelők kétharmada rendelt már legalább egyszer pizzát.

De nem akármilyet: kétszer annyian kérik vastag tésztával a pizzájukat, mint vékonnyal. A magyaros pizza viszont csak a második helyen végzett, az abszolút kedvenc az ananászos-sonkás Hawaii. A második legnépszerűbb étel a házhoz rendeltek közül a gyros és a desszert, csak ez után következnek a frissen sültek és a hamburger. A desszertek között torony magasan a palacsinta vezet, a második a gesztenyepüré, a harmadik fej-fej mellett a baklava és a somlói galuska, de a mákos guba, a tiramisu és a gofri is kedvelt édesség.

Kapcsolódó cikkek